Tycker iWeb är suveränt enkelt att komma igång med för gemene man utan några somhelst specialkunskaper, lätt att underhålla och uppdatera samt riktigt skapligt bra med att få hyggligt professionella sidor att se snygga ut! Kräver ingen kunskap i HTML-kodning utan fungerar som en inovativ 'verktygslåda' av möjligheter á la typiskt Apple-snitt... Visst kan man sakna vissa avancerade egenskaper, men iWeb täcker gott och väl 85% av behoven om man skall göra lättskapade 'basic-sidor'!
Jag har själv jobbat en hel del i det ypperliga halv/helprofessionella programmet Dreamweaver, men där är inlärningströskeln betydligt högre och programmet lämpar sig bättre för mer avancerad grafik och komplex funktionalitet - själv insåg jag, efter tre år, att jag inte hade tid att jobba med ett så avancerat program; behövde bli mer tidseffektiv utan att tappa alltförmycket funktionalitet och stil. Provade en rad program men återkom alltid till iWeb, som ändå gör sitt jobb på ett synnerligen enkelt sätt och fyller mina nuvarande behov - sålänge jag själv väljer att sköta sajten... hoppas dock snart på en större uppgradering av iWeb så programmet blir ännu bättre!
(se mitt exempel här: http://www.clavius.se)