Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla mina gamla sms försvann

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-23 13:45

Jag synkade min iPhone och la in lite musik, när jag sedan skulle smsa idag upptäckte jag att alla sms hade försvunnit. Vad kan ha hänt och kan jag på något sätt få tillbaka dem ?

//Hjälp

har du installerat Fring?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-23 14:04

jepp

Är det boven i dramat ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-23 17:31

fring slängde bort alla mina sms också. fattar inte vad fan den där jäkla mjukvaran har att göra med sms-databasen, men det är bara att gilla läget. i bästa fall kan du få tillbaka samtliga sms om du återställer från en backup i iTunes.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-23 21:46

så jälva dåligt, nu blir jag sur.... och varför skedde det inte direkt när programmet las in, har du testat att plocka bort fring och se om de kommer tillbaka ?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-24 07:33

Ah, det hände även mig - bra att veta vad det beror på!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-24 09:44

fring är borta för min del och nada hände. man får gilla läget, eller hoppas på att man har en hyfsat ny restore. tog då och pwnade istället. OT rekommenderat

Någon som känner till en lösning för att återskapa valda delar av den backup som iTunes tar på telefonen? Tappade själv alla sms och en restore av endast dessa vore mycket smidigare än att börja från början.

Kanske dags att titta närmare på TimeCapsule så länge man installerar allt man kommer över.

Helt värdelöst, mailade fring för 3 dagar sen och har fortfarande inte fått något feedback. illa...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-24 14:46

Ja nu är väl inte mina sms så jätteviktiga så jag skiter nog i att hitta någon gammal back-up men irriterande är det. Bara att börja om

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-17 00:41

Fortfarande inget svar på detta? Varför det sker? Precis nu försvann alla mina sms, i samband med att jag skickade ett annat. Min iphone 4 liksom startade om, äpplet kom upp och när den var igång igen så var alla sms borta. Allt tog endast några sekunder.
Mycket irriterande. Och jag har inte ens gjort en backup på några dagar.
Några svar?

Ursprungligen av scott:

Fortfarande inget svar på detta? Varför det sker? Precis nu försvann alla mina sms, i samband med att jag skickade ett annat. Min iphone 4 liksom startade om, äpplet kom upp och när den var igång igen så var alla sms borta. Allt tog endast några sekunder.
Mycket irriterande. Och jag har inte ens gjort en backup på några dagar.
Några svar?

Har aldrig hänt mig på 4 år, med 3 olika iPhones (2G/3GS/4).

Jailbreakat? Testa göra en återställning av telefonen och se om problemet fortsätter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-17 10:28
Ursprungligen av keptang:

Har aldrig hänt mig på 4 år, med 3 olika iPhones (2G/3GS/4).

Jailbreakat? Testa göra en återställning av telefonen och se om problemet fortsätter.

Aldrig hänt mig heller och telefon är inte jailbreakad. Endast några månader gammal dessutom.
Inte mycket minne kvar, kan den ha tömt därför?
Vad gör en återställning? Sms:en lär inte komma tillbaka. Eller?

För er som det inte hänt, använder ni Fring ?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-04-17 11:12
Ursprungligen av LCR:

För er som det inte hänt, använder ni Fring ?

Efter att jag tog bort Fring, för tre år sedan, har det inte hänt. Inte före Fring heller. Kommer inte ens ihåg programmet men såg att jag skrivit om det här ovanför, måste ha varit en kort period bara.

Jag har Fring installerat, men använder det inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-24 00:54

Jag måste hitta en lösning. Har inte synkat telefonen sedan det hände. Finns ett gäng sms där som jag måste ha. Jag har inte Fring. Är Tango samma sak?

1
Bevaka tråden