Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra magasin och dagstidningar på iPad

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ni några tips på bra tidningar i iPad-format? Det får vara vilka ämnen och språk det vill, det är sättet man utnyttjat paddan fiffigt som jag är ute efter. Emellanåt ser man något som antagligen är en PDF i stort sett, det känns helt meninglöst. Jag vill se de tidningar som tagit ut svängarna på paddan!

Tar också gärna emot tips, har prövat DN+, aftenposten, the daily och flipboard. Inte hunnit skaffa mig en uppfattning än, bara haft min Ipad i några dagar.

Men är mest imponerad av flipboard, annars tycker jag DN+ är helt ok, med videor, animationer, live twitterfeeds och annat, men tror inte jag är beredd att betala 17 kr/nummer, kanske prenumarationspriset 199/månad kan vara ok (ca 7 kr/nummer)...

Jag försöker att läsa en del tidningar som MacUser, Macworld och Autosport men tycker att iPaden är alldeles för liten. Har jag den i porträttläge så blir sidan för liten, landskapsläge så blir det en massa bläddrande på en och samma sida.

Jag vet att detta är motsatsen till de inlägg du vill ha, men känner stark att en dubbelt så stor iPad, iPad Max skulle öppna upp dessa tidningar för min del. Tills dess håller jag mej till papperskopiorna, för de läser jag inte genom att titta genom en toa-rulle...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-04-18 19:24

Wired... Riktigt bra

Ursprungligen av Nubi:

Wired... Riktigt bra

Deras webbsida eller köper du tidningen digitalt ?

Ingen tidning som tagit ut svängarna tillräckligt mycket för min smak än. Standardreceptet verkar än så länge vara samma innehåll som papperstidningen men sämre navigering, med tillägg av något meningslöst filmklipp här och där. Börjar tvivla på att tidningsredaktionerna över huvud taget ens är kapabla till nya tankar.

Däremot är icke-tidningarna bra! Flipboard rekommenderas varmt, Pulse likaså, och Instapaper såklart. Sedan funktionerna för att hitta nya saker att läsa direkt inifrån Instapaper tillkom så blev det lite som en väldigt bra tidning, åtminstone nästan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-19 09:40

Wired gjorde även en konceptfilm om hur man skulle kunna använda iPad - mycket bra.

YouTube - See Wired Magazine on iPad

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-04-19 17:57

Jag tycker klassiska pdf-tidningar är kanon via tjänster som Zinio, Qiosk och Pressreader. Men jag kanske är gammalmodig
Det ska vara enkelt och läsa och bläddra vid frukostbordet.

Bloomberg Businessweek har lyckats väldigt bra. Snygg, snabb, billig pren, 22 kr för en hel månad. Sen kan alla artiklar delas via mail, Facebook och Twitter.

GQ och Wired har blivit uppdaterade nu med möjlighet till prenumeration. 15 kr/månad eller 149 kr/år. Nästan så det låter för prisvärt för att vara sant.

  • Medlem
  • 2011-05-24 20:50

Jag måste ju nämna Sydsvenskan.
Ipad
Sydsvenskan+ for iPad on the iTunes App Store
Nyligen belönades vi i SNDS, skrolla ner till botten av den här sidan:
http://snds.org/Winners_2011-101.aspx

  • Medlem
  • 2011-05-24 21:02

DI är mycket bra.

Tyvärr är priset enormt högt.

Sen är Project helt ok. Lite "inflight magasin" känsla, men ändå ok.
Sunday times ger mycket läsning för 22kr på helgen.
Sen är ju alltid Time, The Economist och The New Yorker bra om man vill känna sig smart.
Atomix Mag är bra om man gillar tv-spel och likt Project ett iPad-only magasin.

Tråkigt att svenska tidningar och magasin inte riktigt greppat form eller prissättning än. Även om sydsvenskan har hittat mest rätt så är den lite för lokal för en stockholmare. DN skulle behöva utvidga sina nummer eller sänka priset.

1
Bevaka tråden