Är det ingen annan än jag som svär och sliter sitt hår över hur iOS hanterar SMTP-servrar? Jag har Bredbandsbolaget som ADSL-leverantör i hemmet (smtp.bredband.net) och Telenor levererar 3G (smtp.euromail.se) till iPhone och iPad och trots att det är samma koncern så använder bolagen olika SMTP-servrar vilket ställer till det när jag försöker skicka mail.
Oavsett om jag är uppkopplad via WiFi hemma eller 3G på språng så kan jag ge mig den på att 8 av 10 ggr jag försöker skicka mail så lagras dessa i utkorgen med felmeddelande om att SMTP-servern inte kan nås etc etc eller att jag saknar behörighet yadda yadda. iOS verkar aldrig testa sig igenom listan av servrar eller ens ta sig ned till första sekundära SMTP-server innan den ger upp.
Jag har bökat med detta sedan fw 2.x på ett flertal iDevices men verkar aldrig få till ngt som fungerar eller håller i längden. En enkel lösning hade ju varit om Telenor kunde ge mig ett användarnamn/lösenord till smtp.euromail.se så att jag inte är låst till att sitta inom deras IP-range men icke sa nicke....
Är det bara jag som snart saknar allt hår på skulten?
(och på förekommen anledning - en total reset och att börja om från scratch löser inte detta problem)