Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IMEI-spärrad iPhone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-20 01:09

Hejsan
Jag har en fråga angående spärrad iphone, vet ej om den hör hemma här men testar endå då jag är nyfiken.

Jag hittade en iphone 3gs på tbanan för ett tag sen och tänkte testa och se om jag kunde få den att fungera.
Ringde till 3 och frågade om dom kunde kolla om den var spärrad vilket den va, sen uppdaterade jag mitt baseband till 6.15.00 och jailbreakade (IOS 4.2.1).. gick in på Cydia för att installera Ultrasn0w för att kunna använda en annan operatör.
Jag får täckning ibland och när den dyker upp så försinner den efter ca 5min..
Det roliga är att jag KAN ringa på den när jag har täckning.

Jag har pratat med teknisk support på 3 och dom har förklarat att man SKA ha täckning om den e spärrad men det ska INTE gå att ringa på den.

Kan någon förklara detta för mig... kan det vara något fel på min antenn ?

Tacksam för svar

Varför lämnade du inte in den till polisen utan behöll den?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-04-20 05:21

Ja, varför lämnade du inte in den?

Jag tycker det är fruktansvärt omoraliskt att behålla en mobil som inte tillhör dig. What goes around comes around. Du får nog din del av skiten på ett eller annat sätt. Jag håller med Capeman och MatsOlov. Varför lämnar du inte in den? Ruttet

Ursprungligen av gmd:

...kan det vara något fel på min antenn ?

Det är inte din antenn. Det är någon annans antenn. :/

Lämna in telefonen, och låt den rättmätige ägaren få en chans att få tillbaka den.

Jag tycker inte att den här tråden hör hemma på vårt forum, så jag stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden