Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flyttar man apparna mellan olika sidor?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-21 21:00

Hej,
på iphone kan man flytta runt apparna till andra sidor. Försökt göra på liknande sätt på iPad, men misslyckats.
Hoppas ni har förslag/råd

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-04-21 21:15

Det fungerar på samma sätt. Vad händer för dig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-21 21:20
Ursprungligen av Jetwash:

Det fungerar på samma sätt. Vad händer för dig?

Det som händer är att apparna börjar vibrera. Jag kan flytta runt de på samma sida, men inte flytta till en annan sida...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-10 09:34

Jag har samma problem tyvärr. Måste finnas ngn inställning som stoppar dem att byta sida.. Du har inte kommit på svaret?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-21 22:13

Ska du flytta dem åt höger så får du försöka sätta ned fingret lite till vänster på ikonen, och vice versa. Hoppas du förstår, det hjälper mig framförallt på iPhonen men ibland får jag ta ett nytt 'grepp' om ikonen och försöka igen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-22 00:13
Ursprungligen av FreddeB:

Ska du flytta dem åt höger så får du försöka sätta ned fingret lite till vänster på ikonen, och vice versa. Hoppas du förstår, det hjälper mig framförallt på iPhonen men ibland får jag ta ett nytt 'grepp' om ikonen och försöka igen

lyckas tyvärr ändå inte:-(
Så jG FICK FLYTT över genom iTunes

Senast redigerat 2011-04-22 01:36
  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-04-22 16:14

det går med lite envishet men klart lättare i itunes

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-22 16:18

Övning ger färdighet

Hej!

Kolla så att du helt enkelt inte försöker göra denna procedur med din iPad i liggande läge?

Upptäckte själv för en tid sedan att det bara funkade i stående läge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-23 16:13

Jag kan flytta appar mellan sidor i både stående och liggande läge och på iPad och iPad 2 så ni måste ha nått annat problem.

Det finns ingen inställning som hindrar att man flyttar appar till andra sidor. Det kan vara svårt, ibland får jag försöka flera gånger. Ibland får man helt enkelt trycka ut appen till sidan och hålla den där tills det händer något.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-10 10:32

Perfekt. Funkar faktiskt!
Jag måste bara ta ut den till sidan och smyga ut, hålla kvar en sekund så funkar det. Men jag kan inte som på iphonen bara dra iväg den..

1
Bevaka tråden