Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av klarabara:

Jag satt o skrev klart ett avtal häromdagen, sparat flera gånger. Sen kraschar Pages. Tillbaka till första sparade versionen, resten är borta.
Är inte det här det som inte skulle få hända enligt apples reklam? Jag vågar inte lita på pages mer, men vad har man för alternativ? :/

Mellell II, grym liten ordbehandlare.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-17 16:34
Ursprungligen av klarabara:

Jag satt o skrev klart ett avtal häromdagen, sparat flera gånger. Sen kraschar Pages. Tillbaka till första sparade versionen, resten är borta.
Är inte det här det som inte skulle få hända enligt apples reklam? Jag vågar inte lita på pages mer, men vad har man för alternativ? :/

Blä. Om du sparar så sparar du ju. Pages har faktiskt aldrig krashat för mig, använder det rätt ofta för att göra snygga (?) offerter. Word krashar och även Keynote kan krasha (dock även det jäkligt sällan)

Spara dina filer i Dropbox, då får du också en automatiskt versionhantering och kan gå tillbaka till vilken version du vill av ett specifikt dokument, det är mumma

Jag upptäckte nyss att PeeMan är ohyffsad och har en Windows 7-logotyp som avatar. Borde förbjudas med hänvisning till förargelseväckande beteende!

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag upptäckte nyss att PeeMan är ohyffsad och har en Windows 7-logotyp som avatar. Borde förbjudas med hänvisning till förargelseväckande beteende!

45 ton bananer är på väg till hans hemadress just nu som straff.

Fy fan vad jag blir sur! En kollega började få konstiga mail, och så visar det sig att en liten pottsork har plankat vår hemsida rakt av och missat att ändra vart e-maillänkarna på kontaktsidan går. Klickar man på namnen på den plagierade sidan får man upp ett mail som går till någon på vårt företag. Kolla dessa skärmdumpar! Plasmaskrare & Plasmaskrmaskiner fr Metallskrning | SPT Plasmateknik är vår sida. vvssyd.com är ett plagiat.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-19 13:01
Ursprungligen av pmarriott:

[ATTACH="CONFIG"]29098[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29099[/ATTACH]

Fy fan vad jag blir sur! En kollega började få konstiga mail, och så visar det sig att en liten pottsork har plankat vår hemsida rakt av och missat att ändra vart e-maillänkarna på kontaktsidan går. Klickar man på namnen på den plagierade sidan får man upp ett mail som går till någon på vårt företag. Kolla dessa skärmdumpar! Plasmaskrare & Plasmaskrmaskiner fr Metallskrning | SPT Plasmateknik är vår sida. vvssyd.com är ett plagiat.

Anmälan gjord/påpekat det?

Ursprungligen av Drakfot:

Anmälan gjord/påpekat det?

Har ringt deras VD och skickat ett mail där jag ger dem fram till kl 16.30 idag att plocka bort alla likheter med vår hemsida samt korrigera sina länkar. Sen sätter vi vår jurist på det.

Man blir nästan förvånad av bristen på fantasi, de har ju inte ens bytt färg?

Ursprungligen av klarabara:

Man blir nästan förvånad av bristen på fantasi, de har ju inte ens bytt färg?

Faktiskt. Den är dessutom ganska klantigt gjord. Vår hemsida är i grunden typ 10 år gammal och vår webbdesigner har legat på och velat göra om den helt och hållet. Just nu har vi dock inte utrymme för någon sådan lyx i budgeten. Dessutom håller stora delar av vår kundkrets fortfarande på att vänja sig vid att man inte kan telegrafera längre.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-04-19 14:38

Va? Kan man inte skicka ett Telex längre? Eller iaf Maritex? (nä, det lades ner 31/12-00), men Telex lever vidare.

Ja, det där var en riktigt oblyg kopiering måste jag säga.
Har det inte hänt dig väldigt mycket konstigt på sistone?

Ursprungligen av bollman:

Va? Kan man inte skicka ett Telex längre? Eller iaf Maritex? (nä, det lades ner 31/12-00), men Telex lever vidare.

Ja, det där var en riktigt oblyg kopiering måste jag säga.
Har det inte hänt dig väldigt mycket konstigt på sistone?

Med telegrafering (som för övrigt autokorrigering vill ändra till gelé radering) menade jag sånt där en snubbe sitter och knackar morse-kod.

FAN, vad sur jag blir. Har satt igång och börja springa men det verkar som jag tagit i för hårt och nu gör det ont som satan i benhinnorna när jag springer. De flesta verkar tro att det handlar om överansträngning mer än benhinneinflammation.
"Ta det lugnare, spring kortare och inte lika ofta".... Precis när jag börjat få lite glädje och fått upp flåset för att klara "längre sträckor"!
GAH! JAG BLIR GALEN!

Ursprungligen av PeeMaN:

FAN, vad sur jag blir. Har satt igång och börja springa men det verkar som jag tagit i för hårt och nu gör det ont som satan i benhinnorna när jag springer. De flesta verkar tro att det handlar om överansträngning mer än benhinneinflammation.
"Ta det lugnare, spring kortare och inte lika ofta".... Precis när jag börjat få lite glädje och fått upp flåset för att klara "längre sträckor"!
GAH! JAG BLIR GALEN!

Har du lämpliga skor för dina fossingar?

Ursprungligen av Engalunda:

Har du lämpliga skor för dina fossingar?

Du, jag har lagt en mindre förmögenhet på att få skor som är utprovade och formgjutna inlägg från löp och sko kliniken.

Ursprungligen av PeeMaN:

Du, jag har lagt en mindre förmögenhet på att få skor som är utprovade och formgjutna inlägg från löp och sko kliniken.

Byt ben

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-04-22 23:02
Ursprungligen av Goflorp:

Byt ben

Om det bara vore så enkelt. Då hade jag haft normala ben nu, istället för att ha svullna ben 24/7.

Ursprungligen av Goflorp:

Byt ben

Det är riktigt illa med öppet köp, garanti och bytesrätt på de här sketna benen vettu. Man får köra på tills de är slut liksom, och sen kasta de och vara utan!

Min personliga tränare har lagt upp ett program för mig som går ut på att inte köra på för fullt när kondisen kommer ikapp eftersom muskler svarar fortare på träning än vad minisker, muskelfästen och annat hinner göra... bättre att köra lite för lite ett tag då så hela kroppen hinner med, jag vet ännu inte om det funkar...

Men igår hade jag veckans pass, jag hade till o med drömt på natten att jag sprang, så peppad var jag. Ökade distansen till 1,5km från 1km och ökade farten med 10% till 11km/h! Det var tungt, men samtidigt skönt!

Ursprungligen av klarabara:

Min personliga tränare har lagt upp ett program för mig som går ut på att inte köra på för fullt när kondisen kommer ikapp eftersom muskler svarar fortare på träning än vad minisker, muskelfästen och annat hinner göra... bättre att köra lite för lite ett tag då så hela kroppen hinner med, jag vet ännu inte om det funkar...

Men igår hade jag veckans pass, jag hade till o med drömt på natten att jag sprang, så peppad var jag. Ökade distansen till 1,5km från 1km och ökade farten med 10% till 11km/h! Det var tungt, men samtidigt skönt!

Men du sysslade väl med någon form av terränglöpning?
1,5km på 11-fart fixar jag nog utan problem redan idag, dock inte i terräng.

Nä, inte än. Målet är att börja med det, därför jag tränar
Jag har bara sprungit två gånger de senaste 15 åren typ så jag är nöjd, även med tanke på att jag har små-ont i ryggen (det är jag ordentligt sur på) och det är rejäla höjdkurvor där vi springer.

Köpte Crisis 2 till Playstation 3, och så visar det sig att det är en enormt besvärande bugg i hela spelet!

... går kort sagt ut på att om man dör och vill starta från senast sparad plats så fungerar det inte - skärmen blir bara svart och man är tvungen att starta om hela maskinen för att kunna göra något.

Sådant skit gör mig väldigt arg, och besviken.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Köpte Crisis 2 till Playstation 3, och så visar det sig att det är en enormt besvärande bugg i hela spelet!

... går kort sagt ut på att om man dör och vill starta från senast sparad plats så fungerar det inte - skärmen blir bara svart och man är tvungen att starta om hela maskinen för att kunna göra något.

Sådant skit gör mig väldigt arg, och besviken.

Synd inte Apple låg bakom det spelet - de är grymma på att spara platser !

(Grinning Ducking and Running)

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Köpte Crisis 2 till Playstation 3, och så visar det sig att det är en enormt besvärande bugg i hela spelet!

... går kort sagt ut på att om man dör och vill starta från senast sparad plats så fungerar det inte - skärmen blir bara svart och man är tvungen att starta om hela maskinen för att kunna göra något.

Sådant skit gör mig väldigt arg, och besviken.

Hela PSN har ju legat nere i 3 dagar... Otroligt irriterande! (no online gaming)

Blåsa på tungspetsen och superstel rygg :/

Ursprungligen av klarabara:

Blåsa på tungspetsen och superstel rygg :/

Bit sönder blåsan, gå till en kiropraktor.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-23 11:05

Har ingen länk, men läste att psn är/var nere pga hackning eller liknande.

Ursprungligen av Drakfot:

Har ingen länk, men läste att psn är/var nere pga hackning eller liknande.

Här står det:
PlayStation® Knowledge Center | Support - PlayStation.com

Dom har twittrar lite om det, står inget speciellt där... Tur att solen är framme

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-23 15:41

Införskaffat Operation Flashpoint: Red River.
Så har fanskapen inte ens kodat så att det fungerar med Logitech G35 (ganmingheadset, finns trådar på deras supportforum om detta), finns inget ljud i själva spelet, intro och sekvenser fungerar utan problem dock..
RÖVHATTAR!

  • Oregistrerad
  • 2011-04-23 17:55
Ursprungligen av Drakfot:

Införskaffat Operation Flashpoint: Red River.
Så har fanskapen inte ens kodat så att det fungerar med Logitech G35 (ganmingheadset, finns trådar på deras supportforum om detta), finns inget ljud i själva spelet, intro och sekvenser fungerar utan problem dock..
RÖVHATTAR!

spelade det där skitspelet igår och är glad för att jag inte köpte det Men jag ska ge det ett till försök. Tacka vet jag IGN.

.com ä dött

En del av nätet går ej nå just nu från Tele2's nät i Gbg.

Mycket .se funkar, allt .com funkar inte.

Ngn mer än jag med detta problem?

Flera i huset rapporterar samma fel, så det är inte mina privata grejor som lagt av.

Bevaka tråden