Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställt: Oxygen o'car bilstereo

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av LCR:

$390 ≈ 2500kr, hur kan då Tullen ta 40% ???

Tullavgift+moms.

Kan räknas ut här om man vill: http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/avgiftsguidenformular.4.3cf19d0112524cb00188000173.html

  • Avstängd
  • 2011-04-19 21:49
Ursprungligen av kenjon:

USD 390.85 plus 948 kr till tullen

Vad skumt??? Jag fick betala totalt 721 kr för att hämta ut den.
Tullen har i ditt fall inkluderat frakten via USPS vilket är fel, då detta sker utom rikets gränser sas.
Tull och moms på 349 dollar som apparaten kostar ska dom ta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-19 13:34

Och Posten tog dessutom 100 kr (ingår i de 948 kr).

Bättre att köpa från sweden då ju.

  • Avstängd
  • 2011-04-19 21:54
Ursprungligen av Johan S:

Bättre att köpa från sweden då ju.

Fanns bara att köpa från USA när jag beställde min och också kenjon.

Var på gång att beställa min direkt från tillverkaren först, men när dom skulle ha 180 dollar i frakt från Frankrike skippa jag det.

Någon som beställt och fått sin från Sverige än?

Skriv citaten i ett inlägg, så slipper vi fyra nya inlägg som bara är svar. Ett tips i välmening.

/Mod

  • Avstängd
  • 2011-04-19 22:16
Ursprungligen av Capeman:

Skriv citaten i ett inlägg, så slipper vi fyra nya inlägg som bara är svar. Ett tips i välmening.

/Mod

Right... lite trött och tänkte inte på det bara... sorry

  • Avstängd
  • 2011-04-19 23:01

@ kenjon: Fick svar just nu...

Lars,

We will be issuing an app update with this feature shortly!

--
Regards,
Oxygen Audio Customer Service

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-22 08:37

Men vanliga RCAin på en TV är ju lågnivå, så det borde funka. Men jag kanske tog brun istället för grå, ska kolla det

  • Avstängd
  • 2011-04-22 08:50
Ursprungligen av kenjon:

Men vanliga RCAin på en TV är ju lågnivå, så det borde funka. Men jag kanske tog brun istället för grå, ska kolla det

Hmm, borde väl funkat ändå då, om du inte fade:at bort ljudet för dom bakre?
Nu kanske jag är ute och cyklar men TVs lågnivå är nog inte samma sak. Typ min skivspelare lämnar lågnivå och kräver en liten för-förstärkare när jag kopplar den till datorn, medan mitt kasettdeck lämnar en förförstärkt signal, vilken man kan tycka O'Car borde göra också... Men vem vet?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-22 22:47
Ursprungligen av LaHe:

Hmm, borde väl funkat ändå då, om du inte fade:at bort ljudet för dom bakre?
Nu kanske jag är ute och cyklar men TVs lågnivå är nog inte samma sak. Typ min skivspelare lämnar lågnivå och kräver en liten för-förstärkare när jag kopplar den till datorn, medan mitt kasettdeck lämnar en förförstärkt signal, vilken man kan tycka O'Car borde göra också... Men vem vet?

Ditt kassettdäck har en LineOut som ska passa alla apparater med LineIn, t ex förstärkare, TV etc. Dessa ingångar brukar vara märkta med Line, Aux eller Tape.
Mikrofon och skivspelare är speciella. Det är inte bara lägre nivå på en skivspelares utgång, utan den är även frekvenskorrigerad, kallas RIAA har jag för mej. Kräver en speciell ingång (phono), eller en speciell förförstärkare, som du skriver, med RIAAkompensation.
Bilstereons utgångar är helt säkert LineOut. Men om jag kör en film med stereoljud (2kanals) vet jag inte om det kommer något ur de bakre högtalarna... De borde vara tysta. iPhone har ju bara stereoljud.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-23 11:21

oxygen audio

Jag har kört med Oxygen car unit i några månader nu och det funkar utmärkt även här i Sydost Asien. Det ända är att volymknappen sitter till höger vilket gör det lite avigt eftersom vi har hö styrda bilar här så. 

  • Avstängd
  • 2011-04-23 12:36
Ursprungligen av matz:

Jag har kört med Oxygen car unit i några månader nu och det funkar utmärkt även här i Sydost Asien. Det ända är att volymknappen sitter till höger vilket gör det lite avigt eftersom vi har hö styrda bilar här så. 

Brukar väl dom flesta bilstereosar ha volymen till vänster på enheten?
Däremot har jaf läst klagomål från andra med högerstyrning att sviveln går åt fel håll sas för dom

Ursprungligen av kenjon:

Ditt kassettdäck har en LineOut som ska passa alla apparater med LineIn, t ex förstärkare, TV etc. Dessa ingångar brukar vara märkta med Line, Aux eller Tape.
Mikrofon och skivspelare är speciella. Det är inte bara lägre nivå på en skivspelares utgång, utan den är även frekvenskorrigerad, kallas RIAA har jag för mej. Kräver en speciell ingång (phono), eller en speciell förförstärkare, som du skriver, med RIAAkompensation.
Bilstereons utgångar är helt säkert LineOut. Men om jag kör en film med stereoljud (2kanals) vet jag inte om det kommer något ur de bakre högtalarna... De borde vara tysta. iPhone har ju bara stereoljud.

Japp... å så hette det ju... RIAA
Vet inte, men dom på ISO kontakten lämnar ljud både fram och till dom bakre, dvs vanlig stereo, men i två par till, höger och vänster, och med "fade" kontrollen ställer du bara in förhållandet mellan fram-bak.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-23 13:33
Ursprungligen av matz:

Jag har kört med Oxygen car unit i några månader nu och det funkar utmärkt även här i Sydost Asien. Det ända är att volymknappen sitter till höger vilket gör det lite avigt eftersom vi har hö styrda bilar här så. 

Volymknappen till höger? En av oss har vänt bilstereon uppochner...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2011-06-17 17:10

Billjudsfirman här i stan har på lager, 2999:- tar de för den, tillkommer gör kablage för rattstyrning.

  • Avstängd
  • 2011-06-17 17:19
Ursprungligen av Peth:

Billjudsfirman här i stan har på lager, 2999:- tar de för den, tillkommer gör kablage för rattstyrning.

Rattstyrning av vad, finns ju bara en volymratt på den sas?

Har testat att slänga på iPod Nano 6g funka och ladda, men radion går inte då antenn tydligen bara går via hörlursuttaget och pilla in nått vettig där blir trångt.
Ipad funka som med iPhonen förutom att den inte ladda...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2011-06-17 18:08
Ursprungligen av LaHe:

Rattstyrning av vad, finns ju bara en volymratt på den sas?

Har testat att slänga på iPod Nano 6g funka och ladda, men radion går inte då antenn tydligen bara går via hörlursuttaget och pilla in nått vettig där blir trångt.
Ipad funka som med iPhonen förutom att den inte ladda...

Jag vill ju fortfarande kunna byta radiokanal eller låt via ratten.

  • Avstängd
  • 2011-06-17 18:16
Ursprungligen av Peth:

Jag vill ju fortfarande kunna byta radiokanal eller låt via ratten.

Hmmm, går det på O'Car? Visste jag inte

Bevaka tråden