Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feedback: 99mac för iPhone

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-23 17:55
Ursprungligen av Drakfot:
Ursprungligen av Björnström:

Då måste det vara så att datumformatet blir fel för den som kör Engelsk/Amerikansk layout - jag hade det motsatta problemet tidigare nämligen!

Verkar inte så. Provade att ändra språk till Svenska, men det står fortfarande (null) för min del. Jag har dock inte startat om telefonen efter byte av språk. Datum / tid ställs in automatiskt samt skall visa 24-timmars klocka. Resten är inställt på Svenska.

Omstart hjälpte ej heller, buggrapport?

ang posta nytt inlägg i köpes säljes

Nej det spelar ingen roll om man skriver köpes först i subject, prövade även utan prickar över ö.

Tycker appen är bra. Saknar en knapp för att läsa första olästa inlägg i en tråd. Appen är snabbare än 99.se på iPadens webbläsare.

Ursprungligen av pmarriott:

Tycker appen är bra. Saknar en knapp för att läsa första olästa inlägg i en tråd. Appen är snabbare än 99.se på iPadens webbläsare.

+1 på detta. En tydlig sådan.
Allt som har med oläst att göra är bra om det är tydligt. I övermenyer, inne i forumsektioner etc.

[Detsamma gäller mobilversionen av siten]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-23 22:57

Framsteg!

Fungerar ju helt ok - grattis! (och jag skall inte fortsätta tjata om färgsättningen...ni vet ju vad jag tycker :)...)

Glad Påsk!

Det är en sak med brunt på 99mac - Senaste nytt från Macvärlden, men att även köra det i applikationen för iOS blir bara för mycket.

Dock får jag medge att det är bra att det kommer upp något i iOS, så det är en början. Jag följer med spänning.

Appen kraschar varje gång jag väljer "Min profil", annars en mycket bra app.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2011-04-24 07:58
Ursprungligen av Robert Linder:

Appen kraschar varje gång jag väljer "Min profil", annars en mycket bra app.

Samma här, sedan skulle det vara gött att se datum och tid vid inläggen.

Riktigt trevlig app annars!

Alltså, det bruna got to go..

Eller vill ni på något sätt visa att ni hakar på apple på nya Lion iCal?

99-loggan väldigt stor och utanför bild på inloggningssidan på min 3GS.

I övrigt ser det bra ut. Det bruna är bara en färg, helt ok.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-24 10:11

Det är klart det ska vara brunt! Det ÄR 99.se.

Trevlig app, men den har exakt samma problem som mobilskinnet; det går inte att gå till första olästa inlägget, vilket gör den ganska oanvändbar i många långa trådar.

EDIT: Hittade mer saker. När man får en "notification" så försvinner den inte trots att man läst meddelandet. Dessutom finns det när man läser meddelandet längst nere till höger en "More"-knapp som inte leder till någonting alls. I övrigt håller jag med det som sagt tidigare om att "Newest" inte uppdateras.

Går det inte att fixa hemsidan så den blir surfbar som den gamla var? Det är ju trots allt överlägset.

I köp och sälj ser man inte köpes/säljes prefixet i subject. Ibland är det svårt att gissa!

Jättebra med feedback - jag väntade mig massor med förslag och det har vi verkligen fått!

Jag börjar sammanställa en lista med "to-do" och buggar kommande arbetsvecka för att skicka tillbaka till iPhone utvecklarteamet.
Vi bygger inte app:en själva så vi är begränsade i vad vi själva kan påverka här och nu.

  • Medlem
  • Västervik
  • 2011-04-24 13:44

Som en del redan har nämnt:

1. Datum och tidpunkt för inläggen.

2. Landskapsläge.

I övrigt mycket bra!

Mycket bra app, trevlig, lättöverskådlig och "logisk". Några problem har redan angivits tidigare i denna tråd men jag vill lägga till ännu ett:

"anslutningsfel med uppkopplingen till 99mac, försök igen senare"

Denna varning får jag hela tiden, typ var femte sekund...

"ett anslutningsfel har uppstått med 99mac. Försök igen senare"
Varje gång jag startar dyker den dialogrutan upp.

Fixat! Jag loggade ut och in igen.

Hur skiljer jag mellan de trådar jag läst/inte läst?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-26 11:23
Ursprungligen av wilhelmsson:

Hur skiljer jag mellan de trådar jag läst/inte läst?

Det går inte i denna appen.

Synd, får väl chansa lite då:)

Våra kära utvecklare på andra sidan Atlanten har släppt en 1.01 uppdatering idag - vi ska titta igenom ändringarna och se om dom motiverar en uppdatering av 99mac app:en. Även Android appen är uppdaterad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-26 19:23

Orkade inte läsa igenom alla inlägg men jag får upp en ruta där det står "Ett anslutningsfel har uppstått med 99mac. Försök igen senare." Vad jag än trycker på. Kommer alltså inte upp förrän jag trycker på något.

T

Ursprungligen av Kajan:

Orkade inte läsa igenom alla inlägg men jag får upp en ruta där det står "Ett anslutningsfel har uppstått med 99mac. Försök igen senare." Vad jag än trycker på. Kommer alltså inte upp förrän jag trycker på något.

Testa logga ut och in igen - verkar som att det löst problemet för någon annan ovan!

Kul att den kommit, verkligen! Dock, som jag använder 99mac är den ganska oanvändbar. Jag kollar Dagens inlägg några gånger om dan och hoppar direkt till första olästa och ibland så kommenterar jag något i den tråden. Eftersom varken Dagens inlägg- eller Första olästa-funktionen finns i appen kan jag inte ha den till mycket...

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2011-04-28 23:01
Ursprungligen av AlexSil:
Ursprungligen av IngoX:

Två saker:

2) Saknar en tidsangivelse för inläggen, det finns ju plats bredvid avataren.

Annars är den snygg. Brunt is the shit!

Det saknar jag

+1 på tiden. Gärna också i sökresultaten.

Bra jobbat! Stark första version!

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Kul att den kommit, verkligen! Dock, som jag använder 99mac är den ganska oanvändbar. Jag kollar Dagens inlägg några gånger om dan och hoppar direkt till första olästa och ibland så kommenterar jag något i den tråden. Eftersom varken Dagens inlägg- eller Första olästa-funktionen finns i appen kan jag inte ha den till mycket...

Går det att få fixat så att uppdateri g senaste etc ordnas. Det är också veligt med alla dessa (null).

Uppdatera hade vart fräckt få fixat genom "Shake" - är det inte facebook-appen som funkar så?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-05-03 21:38

Har ett stort problem. Sedan idag kommer jag inte in i appen längre. Sidan börjar ladda in men efter några sekunder kickas jag ut. Har provat att installera om appen men det hjälper inte.

Vad kan felet vara?

(Har en iPhone 3G)

Senast redigerat 2011-05-04 12:09
Ursprungligen av MrCoffee:

Har ett stort problem. Sedan idag kommer jag inte in i appen längre. Sidan börjar ladda in men efter några sekunder kickas jag ut. Har provat att installera om appen men det hjälper inte.

Vad kan felet vara?

(Har en iPhone 3G)

Har samma problem, lite då och då...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-05-06 13:17
Ursprungligen av wilhelmsson:

Har samma problem, lite då och då...

Jo för mig funkar appen ockås lite då och då. Nu funkar den exempelvis perfekt.
Hoppas de löser sig i en kommande uppdatering.

Tror inte de har med iOS 4.3.3 att göra, för jag kör med 4.2.1 på min iPhone 3G.

Bevaka tråden