Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 tappar täckning vid kontakt med nedre delen av metallramen

Tråden skapades och har fått 827 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-23 23:23
Ursprungligen av misthv:

Har samma problem. Tappar täckning väldigt ofta, mitt i samtal oavsett om jag håller i telefonen eller inte (handsfree). Ofta har jag "no service" på morgonen när jag vaknar. Det måste väl gå på garantin? Bör man gå till Telia-butik (har Telia), eller är det bättre att gå till t.ex. InLife eller någon mac-återförsäljare? Har blivit värre senaste 2-3 dagarna (och ja, har provat att uppgradera till 4.2.1)... mycket störande. Har t.ex. ingen täckning i vissa rum på jobbet där jag tidigare kunde prata i luren (iPhone 3G)... Jobbar på Regeringsgatan i Stockholm så det bör inte vara något problem med master etc.

Gå till Lan-master

Telia iPhone Blog » Bloggarkiv » Studiebesök hos Lan-Master

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-04-26 21:35

Är problemet löst? Eller är problemet med antennen, "death grip", kvar även på de iPhone 4 som säljs nu?

Ursprungligen av rana:

Är problemet löst? Eller är problemet med antennen, "death grip", kvar även på de iPhone 4 som säljs nu?

"Löst" är det inte, men det finns något som kallas att göra en höna av en fjäder. Bevisligen var inte problemet ett så stort problem i verkliga livet.

  • Medlem
  • 2011-04-26 21:48
Ursprungligen av lilledanne:

"Löst" är det inte, men det finns något som kallas att göra en höna av en fjäder. Bevisligen var inte problemet ett så stort problem i verkliga livet.

Det tror jag att det är, åtminstone om man skall tro den här killen.

YouTube - FONGERTVs kanal

Dö, dö tråden. Dö.

  • Medlem
  • norrköping
  • 2011-04-27 22:12

Köpte en för några veckor sedan, har problem utan bumper utan tvekan.

Klart som tusan det är ett problem om man försöker surfa och efter 10 sekunder har man ingen service längre.

Kör förvisso med 3, men det har jag gjort i många år utan liknande problem så skyll inte på dom

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-27 22:33
Ursprungligen av wmb:

Köpte en för några veckor sedan, har problem utan bumper utan tvekan.

Klart som tusan det är ett problem om man försöker surfa och efter 10 sekunder har man ingen service längre.

Kör förvisso med 3, men det har jag gjort i många år utan liknande problem så skyll inte på dom

Låter som du borde lämna in din iPhone, jag märker ingen skillnad när jag tar dödsgreppet...

  • Medlem
  • norrköping
  • 2011-04-27 22:52
Ursprungligen av zappee:

Låter som du borde lämna in din iPhone, jag märker ingen skillnad när jag tar dödsgreppet...

Jo, en del säger det. En del säger att alla är så, och att dom som säger något annat bara är apple-talibaner.

Vet inte riktigt vad jag ska tro

Ursprungligen av wmb:

Jo, en del säger det. En del säger att alla är så, och att dom som säger något annat bara är apple-talibaner.

Vet inte riktigt vad jag ska tro

Du får väl fundera lite på om de alla miljoner som är nöjda med sina telefoner skulle vara det om det vore ett faktiskt problem. De flesta telefoner kan drabbas i mer eller mindre omfattning beroende på hur man håller dem. Tycker man att det är ett problem kan man prova en bumper eller annan telefon.
Till sist, det är det nog passande om du väljer bort provocerande ord som "apple-talibaner" i dina kommentarer, det ser inte trevligt ut.

  • Medlem
  • 2011-04-30 01:41

Personligen skulle jag ta mactaliban som en komplimang.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Personligen skulle jag ta mactaliban som en komplimang.

Talibaner skjuter folk rakt upp och ner på gatan om man t ex spelar musik....
Kvinnor skall vara livegna slavar och inte ens få lära sig läsa.

Skulle du vilja bli kallad "PC-Nazist" om du vore på ett Windowsforum?

Ursprungligen av Goflorp:

Talibaner skjuter folk rakt upp och ner på gatan om man t ex spelar musik....
Kvinnor skall vara livegna slavar och inte ens få lära sig läsa.

Skulle du vilja bli kallad "PC-Nazist" om du vore på ett Windowsforum?

Nu tycker jag nog att du drar det hela lite väl långt faktiskt.

Men det kanske är dags att lägga ner OffTopic-spåret?

  • Medlem
  • 2011-04-30 13:03
Ursprungligen av Goflorp:

Talibaner skjuter folk rakt upp och ner på gatan om man t ex spelar musik....
Kvinnor skall vara livegna slavar och inte ens få lära sig läsa.

Skulle du vilja bli kallad "PC-Nazist" om du vore på ett Windowsforum?

Knappast jämförbart, då applefundamentalist är någonting positivt till skillnad från det du nämnde.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-04-27 22:24

Visst droppar det en eller två staplar, men hey, i slutändan räcker det ju faktiskt med att flytta fingret/byta grepp. Stör mig inte alls, faktiskt.

Tråden bör låsas och falla i glömska tycker jag.

Ja, som PeeMaN skriver är det dags att lägga ner offtopicspåret nu.

/Mod

  • Medlem
  • norrköping
  • 2011-05-03 11:14

Så jag är den enda som köpt en iPhone 4 efter februari som har antennagate?

That´s just me

Ursprungligen av wmb:

Så jag är den enda som köpt en iPhone 4 efter februari som har antennagate?

That´s just me

Lämna in telefonen om det är fel på den.

Om jag medvetet dödsgreppar min så kan jag se att antalet staplar minskar efter en liten stund. Har det någon praktisk betydelse? Nej. Har jag märkt någon försämrad samtalskvalitet? Nej. Har jag märkt av avbrutna samtal Nej. Klassisk definition av ett icke-problem.

  • Medlem
  • norrköping
  • 2011-05-03 11:51
Ursprungligen av pmarriott:

Om jag medvetet dödsgreppar min så kan jag se att antalet staplar minskar efter en liten stund. Har det någon praktisk betydelse? Nej. Har jag märkt någon försämrad samtalskvalitet? Nej. Har jag märkt av avbrutna samtal Nej. Klassisk definition av ett icke-problem.

Ja men det är ju ett problem om man sitter på landet och man redan har max 2 staplar. Då får man i värsta fall "ingen service". Det är ett problem

Grejen med att lämna in den är att vara utan den väldigt länge. Har inte ens något alternativ till mobil hemma längre

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-03 17:06
Ursprungligen av wmb:

Ja men det är ju ett problem om man sitter på landet och man redan har max 2 staplar. Då får man i värsta fall "ingen service". Det är ett problem

Grejen med att lämna in den är att vara utan den väldigt länge. Har inte ens något alternativ till mobil hemma längre

Det beror på var du lämnar in den, Telia+LanMaster har på-dagen-service.

  • Medlem
  • norrköping
  • 2011-05-03 18:22
Ursprungligen av zappee:

Det beror på var du lämnar in den, Telia+LanMaster har på-dagen-service.

Den är köpt på NetOnNet och är olåst.

Dessutom bor jag långt ifrån alla dessa städer tyvärr.

Bumper it is I guess

Ursprungligen av wmb:

Ja men det är ju ett problem om man sitter på landet och man redan har max 2 staplar. Då får man i värsta fall "ingen service". Det är ett problem

Grejen med att lämna in den är att vara utan den väldigt länge. Har inte ens något alternativ till mobil hemma längre

Jag har haft min telefon sedan oktober och upplever faktiskt problem med "dödsgreppet"
hemma har jag normalt tre staplar och greppar jag telefonen normalt, vilket är i min vänsterhand så blir det automatiskt ett "dödsgrepp"
då trillar det ner till en pinne och i värsta fall blir det "no service"
får ca 1-3 brutna samtal i veckan när jag är hemma, på övriga platser har jag inte märkt några problem

skulle iofs vara på landet, men där har ingen mottagning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-12 14:58

Om jag köper en vit iPhone 4 idag, är antennproblemen lösta (eller iallafall förbättrade)?

Testade nyss på en 8 dagar gammal iPhone 4, vit. Tappade 1 plupp. Men då tryckte jag VÄLDIGT hårt på just exakt den punkten på nedre delen som är omtalad.

Som skrivits i denna tråden förut, såhär är det med de flesta nya smartphones, absolut inget att bry dig om!

Kommer aldrig hända dig vid vanligt användande av telefonen!

Ursprungligen av wilhelmsson:

Kommer aldrig hända dig vid vanligt användande av telefonen!

BS!! Jag har "använt telefonen normalt" och i Göteborgs skärgård tappade den samtal och grejjor. Som tur är befinner jag mig väldigt sällan i dessa gråzoner.

Ursprungligen av PeeMaN:

BS!! Jag har "använt telefonen normalt" och i Göteborgs skärgård tappade den samtal och grejjor. Som tur är befinner jag mig väldigt sällan i dessa gråzoner.

Hade du någon annan telefon med samma operatör att jämföra med ? Skärgården är ju annars lite problematisk för de flesta operatörer/telefoner.

Ursprungligen av lilledanne:

Hade du någon annan telefon med samma operatör att jämföra med ? Skärgården är ju annars lite problematisk för de flesta operatörer/telefoner.

Polaren vars föräldrar bor därute har samma operatör och det fungerar felfritt för de. Bör poängteras att de bor ganska högt och inte nere i någon svacka med radioskugga elle rså!

Ursprungligen av PeeMaN:

BS!! Jag har "använt telefonen normalt" och i Göteborgs skärgård tappade den samtal och grejjor. Som tur är befinner jag mig väldigt sällan i dessa gråzoner.

ÖÖÖÖ?? Har du glömt vad denna tråden handlar om? Jo, den handlar om vad som händer när man trycker fingret mot nedre kanten på vänster sidan på iP4.

Handlar alltså inte om iP4's mottagning i allmänhet.

Ursprungligen av wilhelmsson:

ÖÖÖÖ?? Har du glömt vad denna tråden handlar om? Jo, den handlar om vad som händer när man trycker fingret mot nedre kanten på vänster sidan på iP4.

Handlar alltså inte om iP4's mottagning i allmänhet.

Och det är precis så som jag har återskapat felet! Jag vet precis vad tråden handlar om.

Bevaka tråden