Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre hittar inte mitt IMEI, och kan därför inte låsa upp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-29 00:34

Tja.

Köpte en telefon av en polares polare utan kvitto och telefonen fungerar som den ska utan några konstigheter. Problemet är att jag är bunden till 3 vilket jag inte vill vara. Har varit förbi 3 butiken två gånger och fått dem att mata in min telefons IMEI utan att de hittat någonting i databasen. De kan då inte heller låsa upp telefonen.

Vad kan jag göra nu? Och nej, telefonen är inte stulen, annars hade den inte ens fungerat med 3.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-29 07:48

Så inga stulna telefoner skulle fungera med Tre som operatör? Klart de kan

Om den bara fungerar med 3, så är den så klart låst till 3 och finns i deras databas. Har du provat ett annat SIM? Det enda jag annars kan tänka mig är att den är stulen, men från 3 innan den såldes till kund och därför har de inte reggat IMEI.

Spänningen tätnar....

Man blir hemskt nyfiken på hur detta kommer avlöpa.

Kommer osökt att tänka på 3 st olyckliga köpare till 3-låsta iPhone 4 som någon lurade till sig i mitt namn för 3 veckor sedan. Jag kan inte föreställa mig annat än att 3 intet ont anande stackare hostade upp sisådär 4000:- vardera för dessa som nu bara fungerar som iPod Touch.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-29 11:21
Ursprungligen av Cemil:

Tja.

Köpte en telefon av en polares polare utan kvitto och telefonen fungerar som den ska utan några konstigheter. Problemet är att jag är bunden till 3 vilket jag inte vill vara. Har varit förbi 3 butiken två gånger och fått dem att mata in min telefons IMEI utan att de hittat någonting i databasen. De kan då inte heller låsa upp telefonen.

Vad kan jag göra nu? Och nej, telefonen är inte stulen, annars hade den inte ens fungerat med 3.

Jag hade;
testat SIM-kort från andra operatörer i telefonen
kollat modellnumret under Inställningar-Om (kolla och posta här)

btw, jag undrar om inte utlandsköpta 3-telefoner även fungerar med 3 i Sverige? Det skulle kunna förklara att 3 i Svedala inte ser just din telefon

1
Bevaka tråden