- FreddeB
- Medlem ●
- Stockholm
Förstår inte hur du menar. Bara för att man ska kunna ha olika konton behöver väl inte betyda att den blir ofokuserad och opersonlig. Tvärtom, kan flera personer ha sina saker på den exakt som de vill ha det så blir den väl mer personlig?
Jag håller med acke, jag vill gärna se ett system som låter mina iPad-settings vara i fred från barnen men det lär vi inte se på iPaden och anledningarna stavas väl iPhone och iOS-kongruens
Förstår inte hur du menar. Bara för att man ska kunna ha olika konton behöver väl inte betyda att den blir ofokuserad och opersonlig. Tvärtom, kan flera personer ha sina saker på den exakt som de vill ha det så blir den väl mer personlig?
Jag tror att det blir svårt att få det snyggt och enhetligt. Hur gör man med vilka applikationer som ska vara tillgängliga? Alla? Bara vissa?
Är det bara inställningarna som ska skilja sig mellan användarna? Eller ska olika användare kunna ha olika dokument i sina appar (exvis Pages)? Fast application switching, ska det skilja sig mellan användarna?
Det blir en massa frågor att ta ställning till och jag tror att det blir snabbt invecklat "bakom scenen". Jag tycker att man ska hålla det enkelt och rakt.
Jag tror att det blir svårt att få det snyggt och enhetligt. Hur gör man med vilka applikationer som ska vara tillgängliga? Alla? Bara vissa?
Är det bara inställningarna som ska skilja sig mellan användarna? Eller ska olika användare kunna ha olika dokument i sina appar (exvis Pages)? Fast application switching, ska det skilja sig mellan användarna?
Det blir en massa frågor att ta ställning till och jag tror att det blir snabbt invecklat "bakom scenen". Jag tycker att man ska hålla det enkelt och rakt.
Fast nog har Apple löst svårare saker på ett smidigt sätt?
Stöd för att ställa klockan efter en tidsserver. Om man har 3G ställer den klockan efter mobilnätet, men om man bara har enbart Wi-Fi måste man ställa manuellt.
Jag hade gärna vilja sett vilket alarmljud man har ställt in på varje alarm direkt vid varje enskilt alarm i listan, utan att tvingas klicka på "ändra" och klicka på pilen för varje alarm för att kolla vilket ljud man valt. Eller finns det kanske redan ett lättare sätt?
Dr Tinnitus
Att man kan lägga in audio och video från vilken dator man SJÄLV vill !!!
Googlade lite på multi user för iOS och hittade en hel del diskussioner. Här kan lämna feedback till Apple:
Lite mer saker som jag snackat om i andra trådar.
• Ny grafik. Vissa grafikelement är hopplöst gamla. Har iPod-symbolen någonsin sett vass ut?
• Bättre mapphantering i Mail.
• Varför finns det inte ett klockslag mellan varje SMS?
• Varför kan jag inte klicka på svarspilen i Mail och se mitt svarsmail?
• Varför blir coverart för min musik alltid korrupt?
Den late mannens ursäkt.
Nej men skämt och sido. Jag tycker verkligen att grafiken är daterad. Har tyckt det i flera år. Apple kan mycket bättre, speciellt på nya retina-skärmarna.
Sorry om någon annan önskat det redan, men härom dagen blev jag frustrerad av att iPhone (så vitt jag vet) saknar automatisk återuppringning vid upptaget.
Det styrs av operatörinställningarna men jag håller med, en inbyggd funktion som fall-back hade varit nice
Det styrs av operatörinställningarna men jag håller med, en inbyggd funktion som fall-back hade varit nice
Så du menar om operatörer vill slå på det så går det? Jag trodde att det helt enkelt inte gick utan att enda alternativet var halvhjärtade appar eller jailbreak.
Så du menar om operatörer vill slå på det så går det? Jag trodde att det helt enkelt inte gick utan att enda alternativet var halvhjärtade appar eller jailbreak.
Jag har Telenor och även om jag inte brytt mig om att forska i varför så får jag upp denna option ("tryck 5 för att aktivera återuppringning") ibland när det tutar upptaget
Jag har Telenor och även om jag inte brytt mig om att forska i varför så får jag upp denna option ("tryck 5 för att aktivera återuppringning") ibland när det tutar upptaget
Jag själv avskyr denna funktion. Den innebär ju bara att luren börjar ringa upp numret med jämna mellanrum och sen börjar ringa när den kommer fram och då måste man ju så klart svara. Och då har man så klart fått ett samtal på den fasta telefonen eller är upptagen med något annat. Nej, är det upptaget så provar jag hellre lite senare. Det hade varit lite mer användbart om det fanns ett fiffigt litet system som detekterade exakt när det blir ledigt på numret man försöker ringa upp. Till exempel när man försöker få tag på distriktssköterskan på BVC som har 1 timmes telefontid på morgnarna och det då är ca 3587 personer som försöker komma fram.
Jag tror inte Apple kommer att implementera multikonton i iOS. Dom vill givetvis att alla ska ha var sin iPad och iPhone. Det är så dom har blivit större än MS i reda pengar. Att familjer skulle börja dela på EN iPad är rena mardrömmen för Apple.
Det misstaget vill dom inte göra om :-D.
(det är ju dessutom en gammal kvarleva från datorernas barndom och en självklarhet på datorer - men att det också skulle vara en självklarhet på pads och handenheter håller inte jag - och uppenbarligen inte Apple - med om. Hur är det med andra pads förresten? Samsung etc?)
Är det därför Mac OS X inte har en multiuser-funktion? Eller vänta nu...
Det misstaget vill dom inte göra om :-D.
(det är ju dessutom en gammal kvarleva från datorernas barndom och en självklarhet på datorer - men att det också skulle vara en självklarhet på pads och handenheter håller inte jag - och uppenbarligen inte Apple - med om. Hur är det med andra pads förresten? Samsung etc?)
Hehe.
På iPhone kan jag inte se nyttan men hur gammal funktionen än är tycker jag att det skulle vara en bra funktion på iPad. Kan inte vara rimligt att man ska ha en iPad var i familjen.
Var inte för snabb med att avfärda funktionen innan vi sett en förhandsvisning på iOS 5.
Nej, det kan komma (jag har ofta fel) men om detta är Solvalla så sätter jag mina pengar på att det aldrig kommer i iOS. Lever man får man se.
Hehe.
Var inte för snabb med att avfärda funktionen innan vi sett en förhandsvisning på iOS 5.
Kan inte vara rimligt att man ska ha en iPad var i familjen.
Tror snarare att det är det som är tanken. Kanske inte nu, men inom ytterligare en-två ipad-generationer, då gamla iPads ligger här och där i hemmet, redo att spontananvändas av de mindre fanatiska familjemedlemmarna.
Att behöva logga in och välja användare är nog emot iPads idé om att den ska vara enkel och snabb att använda. Såna lösningar lär dock komma i Microsofts tabletversioner av Windows, och då kan man passa på, om man vill att plattan ska bete sig som en föråldrad dator.
Tror snarare att det är det som är tanken. Kanske inte nu, men inom ytterligare en-två ipad-generationer, då gamla iPads ligger här och där i hemmet, redo att spontananvändas av de mindre fanatiska familjemedlemmarna.
Ryktet säger att det redan ser ut så i vissa familjer (Nä pappa, NeedForSpeed funkar inge bra på 1:an...)
iOS notifications concept « iOS Notifications
Den här killen har hittat på nåt vettigt.
Om jag vore beslutsfattare på Apple hade jag ringt upp den här killen och anställt han direkt!
Riktigt bra! Jag hade dock gärna sett att Apple nyttjar operator bar, den blir helt enkelt svart och det som kom in visas kortfattat. Swipe'a den och skärmen rullar ner så som den rullar upp för app-switching och därifrån kan det fungera precis som den här killen tänkt sig.
Önskar någon form av nummersök i telefonboken alternativt att man får upp en snabbvalslista när man har skrivit in tre-fyra siffror då man ska ringa.
This. Till och med telefonen jag hade några år innan första iPhonen kom hade detta. Börja slå ett nummer, och genast kommer en lista upp under numret med matchande kontakter, sorterat antingen i bokstavsordning eller den jag ringer mest. Väldigt praktiskt, har stört mig länge på att iPhonen inte har det.