Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det är faktiskt en svaghet i iPhone. På många andra telefoner kan du börja slå numret antingen numeriskt eller alfa-numeriskt och så kommer träffar och senast slagna nummer upp i en lista. Detta borde vi sätta upp på iOS 5-önskelistan.
Jo, så är det idag. Men om du vill ringa Kalle så kan du på exempelvis en Android-lur trycka in 5-2-5 (JKL-ABC-JKL) och då får du upp kontakter som matchar alla dessa kriterier samt senast slagna nummer som börjar på 525. Mycket smidigare. Sist jag hade en Android-lur så gick det mycket fortare att slå in de 2-3 första bokstäverna i namnen på folk man ofta ringer än att gå via favoriter. Och på tal om det, varför kan jag inte ringa upp en kontakt från sms-appen?
Hmm.....*gräver fram luren*......Aha! Jag har ett fåtal mycket långa konversationer och har väl aldrig kommit på tanken att scrolla till början. Jag ligger oftast sådär 3 km neråt. Det var som fan! Då har man lärt sig något nytt!
Hmm.....*gräver fram luren*......Aha! Jag har ett fåtal mycket långa konversationer och har väl aldrig kommit på tanken att scrolla till början. Jag ligger oftast sådär 3 km neråt. Det var som fan! Då har man lärt sig något nytt!
Hos mig är inte hela trådarna laddade utan för att se hela konversationen måste man trycka på "Läs in tidigare meddelanden" för att tråden ska bli så lång som du beskriver.
Har inte du en sådan knapp? Är trådarna så långa default?
Tack för tipset! Lämnade följande feedback på aple.com:
"I would like to see a number search feature. As it is now one can only search for names in "Contacts". Perhaps a dropdownlist that apears when your dialing. For example, when you push a couple of digits, 123, then every number starting with 123 will show."