Hej! Jag har en Mac Pro med OSX 10.6.7. Kör ett program som heter Zbrush och ska uppdatera ett plugin, men får hela tiden ett felmeddelande om att det inte är möjligt pga otillräckliga behörigheter (se bifogad skärmdump). Pluginet/scriptets funktion är att skapa en slags "sluss" mellan Zbrush och andra program så att man kan skicka arbetsfiler mellan programmen med bara ett knapptryck.
Jag har kollat behörigheterna i Findern (apple+i) på de mappar som berörs (program, zbrush, Maxon Cinema, användare/delat m.fl.) och där står det att admin, system, everyone har "read/write" behörighet. Men bifogat felmeddelande dyker ändå upp hela tiden.
I samband med att jag hållit på och trixat med detta så hände det något här om dagen. Alla mina hårddiskar hade fått ett hänglås på sig och alla behörigheter hade ändrats till "Anpassade". Det gick inte att göra någonting, men tillslut hittade jag en lösning där man återställlde alla behörigheterna i Terminal, så det fungerar nu igen.
Dock undrar jag om man på något sätt kan återskapa OS X grundbehörigheter (som vid en nyinstallation)? Skulle en ominstallation av Snow Leopard återskapa alla grundbehörigheter (att man installerar över befintlig installation, utan att radera några program)?
Hoppas jag kan få några tips! Tackar på förhand.
Mvh,
Frederik