Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Baksida till iPhone 4 från www.sw-box.com (recension)

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-07 15:08

Var bara tvungen att berätta för er om utbytesbaksidor till iPhonen.
Väldigt fin kvalité och passform. Typ $9-18 plus frakt från iPhone accessories - BlackBerry accessories - Cell Phone Accessories at Wholesale Price

Tar lite tid att få dom men väldigt snyggt på luren.

På bilden så är det min blåa och min frus silvriga. Jag beställde även
en baksida i skinn. Den var lätt snyggast så den sparar jag tills senare.
Har ingen bild på den nu.

Tog mig inte en minut att byta båda, väldigt smidigt.

Nåja, detta rekommenderas om ni har fått repor på era glasbaksidor eller bara vill förnya er lite..

Riktigt snyggt!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-08 11:15

Tack Stefan.

Jag är fortfarande mycket nöjd. Kan inte sluta titta på den

Kommer uppdatera med foton när jag satt på skinnversionen på min pappas iPhone.

  • Medlem
  • 2011-04-30 01:47
Ursprungligen av Cokey:

Tack Stefan.

Jag är fortfarande mycket nöjd. Kan inte sluta titta på den

Kommer uppdatera med foton när jag satt på skinnversionen på min pappas iPhone.

Hur går det, fått på skinnversionen än? Nyfiken att se resultatet!

Jätteläckra tycker jag.Finns även på Tradera har jag sett för rimlig peng.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-30 16:15

Ja det har jag fått men förträngde att fota den. 22 mil bort så det är inte så lätt men kan fota frugans och posta. Det är också skinn.

  • Medlem
  • 2011-04-30 16:21
Ursprungligen av Cokey:

Ja det har jag fått men förträngde att fota den. 22 mil bort så det är inte så lätt men kan fota frugans och posta. Det är också skinn.

Gör gärna det. Och, om du vet att de finns i ljusbrunt skinn, så får du även gärna tipsa mig om var man hittar dem. Skall snart köpa en iP4 och tänkte eventuellt byta bakstycket till skinn, så att den inte ser likadan ut som alla andras.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-01 11:57

Har tyvärr inte sett i ljusbrunt skinn någonstans..

Ska lägga in en bild under dagen.. Beställde faktisk en bunte extra sådana häromdagen som jag tänkte slänga ut på tradera..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-01 19:26

Så här kommer ett par bilder på skinnbaksidan.
Den var väldigt väldigt svår att få ett bra foto på, kan säga att den är mycket snyggare i verkligheten. Men framförallt så ger den bra grepp i handen och den är "mjukare" att hålla i.

  • Medlem
  • 2011-05-14 23:06
Ursprungligen av Cokey:

Så här kommer ett par bilder på skinnbaksidan.
Den var väldigt väldigt svår att få ett bra foto på, kan säga att den är mycket snyggare i verkligheten. Men framförallt så ger den bra grepp i handen och den är "mjukare" att hålla i.

[ATTACH="CONFIG"]29207[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29206[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29208[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29209[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29210[/ATTACH]

Ser att modellen du säljer inte har individuella hål för kamera och blixt och verkar även sakna lins för blixten. Hur mycket sämre blir blixten med dina baksidor?

Snyggt!

Hur gör man för att byta baksidan?

  • Medlem
  • 2011-05-01 21:48
Ursprungligen av keptang:

Snyggt!

Hur gör man för att byta baksidan?

Man skruvar loss de två skruvarna i botten på iPhonen och sen för man försiktigt bakstycket uppåt en liten bit bara, genom att med tummarna applicera lite tryck på sidorna, runt mitten av telefonen och så lossnar bakstycket. Man hakar på det nya på samma sätt och sen skruvar man fast det med skruvarna i botten igen. Piece of cake.

YouTube - iPhone 4 Leather Cover - Replacement Back Cover (Crocodile)

Ursprungligen av Korsriddaren:

Man skruvar loss de två skruvarna i botten på iPhonen och sen för man försiktigt bakstycket uppåt en liten bit bara, genom att med tummarna applicera lite tryck på sidorna, runt mitten av telefonen och så lossnar bakstycket. Man hakar på det nya på samma sätt och sen skruvar man fast det med skruvarna i botten igen. Piece of cake.

YouTube - iPhone 4 Leather Cover - Replacement Back Cover (Crocodile)

Tackar för beskrivningen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-01 22:44

den beställde jag till min pappa. Också snygg. Lite tjockare än den som jag postade bilder på sån blir således lite mjukare. Men väldigt skön att hålla i.

  • Medlem
  • 2011-05-02 01:03
Ursprungligen av Cokey:

den beställde jag till min pappa. Också snygg. Lite tjockare än den som jag postade bilder på sån blir således lite mjukare. Men väldigt skön att hålla i.

Och troligtvis går det inte att se att man haft det på, med tanke på garantier och dyl...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-02 10:27
Ursprungligen av Korsriddaren:

Och troligtvis går det inte att se att man haft det på, med tanke på garantier och dyl...

Precis. Det kan dom aldrig se om man bara gör det lugnt och fint. Det som kan hända är att man repar skruvarna lite men samtidigt går dom att byta ut.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-01 22:42

Det är verkligen så lätt som det låter. Min första baksida jag bytte tog ens inte en minut. Sjukt enkelt och ganska säkert. Inte mycket som kan gå sönder inte.

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-05-02 08:03

Någon som sett till en silverfärgad baksida som är helt blank? Har bara sett de borstade baksidorna.

Ursprungligen av Mattias L:

Någon som sett till en silverfärgad baksida som är helt blank? Har bara sett de borstade baksidorna.

Närmaste jag sett är denna: Mirror-like Metal Back Cover for iPhone 4 - Silver - US $15.47 : sw-box.com
Fast den har Apple-logga..

  • Medlem
  • 2011-05-02 14:14
Ursprungligen av Mattias L:

Någon som sett till en silverfärgad baksida som är helt blank? Har bara sett de borstade baksidorna.

Replacement Metal Mirror back cover for iPhone 4G | eBay

Den här var också lite fräck:
Golden iPhone 4 Replacement Metal Back Cover housing | eBay

Replacement Back Cover Case Housing For iPhone 4 4G | eBay

För de som jag själv, som letar efter t e x brunt skinn, krokodil etc:
BACK DOOR COVER REPLACEMENT+TOOL FOR APPLE IPHONE 4 NEW | eBay

Ser ut att vara samma som SW-BOX själva säljer, den guldfärgade t.ex?
Metallic Battery Door Back Cover with Specially Designed Border for iPhone 4 - Gold - US $13.60 : sw-box.com

  • Medlem
  • 2011-05-02 23:28
Ursprungligen av keptang:

Ser ut att vara samma som SW-BOX själva säljer, den guldfärgade t.ex?
Metallic Battery Door Back Cover with Specially Designed Border for iPhone 4 - Gold -.US $13.60.:.sw-box.com

Kan det vara, men tänker jag efter var nog SW-BOX-modellen snyggare. Den tjocka guldkanten var vid närmre titt inte så läcker.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-05-14 15:48

Jag köpte en liknande baksida till min iPhone 4 nu när jag befann mig på Miami Beach i USA. En silvrig. Riktigt snyggt. Ska se om jag kan lägga upp en bild.
Baksidan, plus montering av sidan kostade mig 300 kronor.
Som det nämns i tråden är det super enkelt att byta baksidan själv, men eftersom jag befann mig på Miami Beach hade jag inte tillgång till egna verktyg och lät därför de jag köpte baksidan av montera dit den.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-14 23:24

Där är typ plexiglas för blixten. Svart imellan blixt och kamera. Har inte märkt nån skillnad faktiskt.

Edit: weeheee 500:e inlägget

1
Bevaka tråden