Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste ha nätverkssladd för logga in

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-16 09:20

Hej

Fick ny dator igår som support installerade åt mig. Support som inte kan ett smack om mac... Och nu måste jag ha nätvärkssladd i för att dator ska känna igen mitt lösenord. Det verkar liksom ha sparats på nätverket.... typ.

Några tips?

Senast redigerat 2011-03-16 10:18
  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-16 09:35

Vad är det för nätverk du skall logga in på?

Är det inte så att du har ett nätverkskonto som måste autentiseras mot Open Directory eller Active Directory? Dvs kontoinformationen är inte sparad på din dator utan på servern. Utan nätverksanslutning = ingen inloggning.

Jag gissar att du talar om en arbetsdator som är anslutet i ett nätverk.

Hur fungerade det innan du fick din nya dator?

Ska inte svär men bör inte "Mobile User Accounts" lösa det?

  • Oregistrerad
  • 2011-05-02 22:17
Ursprungligen av mendezzz:

Ska inte svär men bör inte "Mobile User Accounts" lösa det?

Visst är det så att "Mobile Accounts" löser det problemet om det är konfigurerat. Men jag tror du får bättre råd av din IT-avdelning än här, då jag inte tror att någon på IT-avdelningen läser den här tråden

Ursprungligen av studiox:

Visst är det så att "Mobile Accounts" löser det problemet om det är konfigurerat. Men jag tror du får bättre råd av din IT-avdelning än här, då jag inte tror att någon på IT-avdelningen läser den här tråden

TS skrev "Support som inte kan ett smack om mac", antog att han med support menade IT-avdelningen.
Tänkte att han kunde peka dem i rätt riktning.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-04 21:25
Ursprungligen av mendezzz:

TS skrev "Support som inte kan ett smack om mac", antog att han med support menade IT-avdelningen.
Tänkte att han kunde peka dem i rätt riktning.

missade nog det då jag utgick från om IT-avdelningen installerar en mac så borde dom väl kunna någon om det? (eller kanske inte alls om man läser på 99mac då it-avdelningarna bäst borde hålla sig undan)

Ursprungligen av studiox:

(eller kanske inte alls om man läser på 99mac då it-avdelningarna bäst borde hålla sig undan)

HAHA, jo alla anställda ska hämta ut sin Mac och en extern disk för backup och thats it.

1
Bevaka tråden