Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns det något Apple-script som automatiskt skriver ett inlägg i den här tråden varje morgon och gnäller om dålig sömn, otillräcklig kaffestyrka, nattligt skrikande barn och allmänt missnöje med avsaknad av 100-tals miljoner kronor på kontot med följd att man tvingas förvärvsarbeta?

• Oregistrerad
  • 2011-05-04 09:23

I helgen var det så jävla kallt att jag tog fram vinterrocken.
Igår snöade för för faaan
Idag fryser jag pungen av mig bara för att gå upp.

Ge mig sommar för helvetes jävlar!

Ursprungligen av studiox:

I helgen var det så jävla kallt att jag tog fram vinterrocken.
Igår snöade för för faaan
Idag fryser jag pungen av mig bara för att gå upp.

Ge mig sommar för helvetes jävlar!

Det känns lite smått otroligt att man under Påsken gick omkring med t-shirt och shorts. När jag kollar ut genom fönstret idag känns det som att vinterrocken måste rotas fram igen! Fy helvete!

Era stackare! Här nere på "kontinenten" var det förvisso lite kyligt och regnigt igår, men idag är det återigen sol och klarblå himmel...

Ja just det, jag ska vara sur också i den här tråden. Då är jag sur över att jag blandade bort korten när det gällde hur många sparade semesterdagar jag hade kvar. Hade räknat med att få in några tusen den här månaden till en iPad. Det hände inte. Förbannat också.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-04 12:28

Nu är jag inte direkt drabbad men branden på KTH måste kännas riktigt dåligt timad för dem som tar examen...

Pontus Ljungberg berättar att det finns en oro bland studenterna hur branden kommer att påverka deras studier.

– Det är ju många som tar examen snart. Jag tar min kandidatexamen om tre veckor och nu undrar jag om jag kommer att göra det. Vi har ju framför allt modeller som vi byggt och kämpat med, men även ritningar, skisser och papper. Men vad jag förstått är inte skolans dataservrar i fara.

Storbrand på KTH i Stockholm - DN.SE

Igår la jag ut 980kr på veterinären och 250kr på antibiotika för att Kenny (polare till Jimmy, han som laddas via USB från MacBook) eftersom han varit ute i slagsmål och blivit infekterad efter att han blivit biten i rumpan.

Tro inte fanskapet fått genom tratten ur kattluckan och är ute och slåss igen...

[ATTACH="CONFIG"]29246[/ATTACH]

Ursprungligen av lcr:

igår la jag ut 980kr på veterinären och 250kr på antibiotika för att kenny (polare till jimmy, han som laddas via usb från macbook) eftersom han varit ute i slagsmål och blivit infekterad efter att han blivit biten i rumpan.

Tro inte fanskapet fått genom tratten ur kattluckan och är ute och slåss igen...

[attach="config"]29246[/attach]

lvu!

Ursprungligen av keptang:

lvu!

Du får gärna sponsra nästa besök...

Lägger in hans dumma nylle igen så han får skämmas lite extra!!

[ATTACH="CONFIG"]29247[/ATTACH]

Javisstja, han är ju inte medlem här...

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-05-05 10:54

Sitter och dricker kaffe vid datorn och får årets hostattack…

Har varit förkyld i en vecka, men eländet är på väg bort. Lyckas idag framkalla årets nysning som river sönder halsen totalt och nu har jag knäppare röst än Johnny Vegas.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-05 13:04

Jag är rätt trött på cyklister som fullständigt struntar i trafikljus.

..jag blev sur för att det dök upp en ny iMac, nu måste man ju krångla och sälja sin MBP så kan man köpa iMacen. Har inte heller någon aning om värdet på den.. Suck!

..kanske kan lura syrran?:)

Kom på en till grej.
Är sur/irriterad på folk som skriver/säger:

-iFån
-Padda

Så, nu har jag avreagerat mig lite till.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-05-05 13:44
Ursprungligen av Engalunda:

Kom på en till grej.

-iFån
-Padda

Jag håller med. Jag blir också sur och irriterad på folk som säger så!

Ursprungligen av Eva:

Jag vet inte jag. Padda tycker jag på något sätt är ett lite kärleksfullt öknamn. Man brukade ju kalla IBM's ThinkPad för TänkPaddor. "iFån" däremot får mig att vilja göra saker som renderar fängelsestraff.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-05-05 13:52
Ursprungligen av pmarriott:

"iFån" däremot får mig att vilja göra saker som renderar fängelsestraff.

Haha, RIKTIGT så irriterad blir jag inte.

Ta det lugnt nu pmarriott och gör inget som du får ångra

Ursprungligen av Eva:

Jag vet inte riktigt varför? Handlar det om att man inte värdesätter och rår om sina prylar?
Känns "amatörmässigt" på något vis, jag är inget proffs men är inte heller nybörjare.

Minns jag blev tokig (när jag hade Facebook) då folk skrev:

"Nu är jag en i mängden med en iFån"
Usch & fy!

• Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-05 13:52

Detta är en Padda för mig: http://www.mascus.com/images/productimages/3ade1856/b51f7199.jpg

Ursprungligen av Engalunda:

Kom på en till grej.

-iFån
-Padda

Precis som folk som skriver M$, pyttemjuk osv..

Blir galen!

Ursprungligen av keptang:

Precis som folk som skriver M$

Håller med! Det heter ju Micro$oft!!

• Oregistrerad
  • 2011-05-05 17:14
Ursprungligen av LCR:

Håller med! Det heter ju Micro$oft!!

Intressant att ingen är elak mot Apple med tanke på hur mycket pengar kassan har

Intressant att ingen är elak mot Apple med tanke på hur mycket pengar kassan har

Appl€ ?!

Ursprungligen av LCR:

Appl€ ?!

Fungerar för Googl€ också;)

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-05-06 06:56

Kanske för att Apple behåller sina pengar i företaget medan Microsoft delar ut till aktieägarna.

• Oregistrerad
  • 2011-05-05 17:16

Råkade radera mail för en kund förra veckan och någon backup har faanskapet inte. Idiot att lagra mail i personliga mappar när han kan lägga dom på vår server

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-05-05 18:03

Blir j-vligt irriterad på att ägare av bilar av tysk fabrikat, i synnerhet Audi, inte tycks veta vad körriktningsvisare är...i alla fall inte här ute på Värmdö...

Ursprungligen av lasselu:

Blir j-vligt irriterad på att ägare av bilar av tysk fabrikat, i synnerhet Audi, inte tycks veta vad körriktningsvisare är...i alla fall inte här ute på Värmdö...

I Göteborg brukar det vara volvoägare som lever i villfarelsen att andra trafikanter genom tankeläsning skall veta om de skall svänga eller inte.

I Beijing - där det numera finns i runda slängar 5 miljoner privatbilar från att vara 50 (femtio) år 1980 - kör man bil lika bra som man cyklar. Och kineserna kan inte cykla...

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-05-05 18:47

Jag blir också j-vligt trött på somligas resonemang...

Ledsen Jobs, Apple är inte längre störst

"Visserligen hoppade Patrik Sjöberg högst i den här tävlingen men de andra nio deltagarna hoppade ju sammanlagt högre"

Ursprungligen av lasselu:

Jag blir också j-vligt trött på somligas resonemang...

Ledsen Jobs, Apple är inte längre störst

"Visserligen hoppade Patrik Sjöberg högst i den här tävlingen men de andra nio deltagarna hoppade ju sammanlagt högre"

Jag tycker tvärtom att resonemanget är helt givet. Det säljs fler mobiler med Android än det säljs mobiler med iOS. Svårare än så är det inte. Din Sjöberg-linknelse är helt uppåt väggarna och inget som går att applicera.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tycker tvärtom att resonemanget är helt givet. Det säljs fler mobiler med Android än det säljs mobiler med iOS. Svårare än så är det inte. Din Sjöberg-linknelse är helt uppåt väggarna och inget som går att applicera.

Nåväl... samtidigt så säljs det väl fortfarande fler enheter med IOS (Ipad, Iphone, Ipod Touch) än med Android?

Och jag skulle gärna bli "krossad" om det innebär att jag har lika stor vinst som alla andra tillverkare tillsammans;)

Bevaka tråden