Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknar 4.3.2 och 4.3.3 på Cydia

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter på en 3GS som är JB och upplåst.

3GS
4.0.1
05.13.04

Jag har SHSH on file på Cydia med IOS: 3.1.2, 4.0 , 4.0.1 , 4.0.2 , 4.1 , 4.2.1+ , 4.3

men jag saknar mao 4.3.2 och 4.3.3 på Cydia och det förstår jag INTE!

Jag försöker att uppgradera till 4.3.2 eller 4.3.3 men det enda jag får som svar i Itunes efter att jag har byggt min egen fil i PwnageTool är:

Iphone-enheten"iPhone" kunde inte återställas. This device isn't eligible for the requested build.

Vad skall jag göra?

Varför visar Cydia inte 4.3.2 och 4.3.3 under SHSH?

En funderande Iphone ägare

Du måste ändra din "hosts"-fil. Följ denna guide och hör av dig om du får några problem:

Restore iPhone 3GS to 3.1.2 Using SHSHs on File with Cydia | OS X

Jag har det redan dock har jag saknat 4.3.2 och 4.3.3 på min Iphone hos Cydia !!

Ikväll när jag kör min Iphone har 4.3.3 dock dykt upp så det blir att prova igen med den!

Jag förstår dock inte varför jah INTE har en SHSH hos cydia med 4.3.2 ?!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-10 14:38

För att reda ut detta lite, ingenstans står det att Cydia skall lista for vilka firmware Cydia har lagrat SHSH blobs centralt.

Ladda istället ned TinyUmbrella, koppla in telefonen och klicka på Save SHSH. I loggen som skapas ser du för vilka firmware versioner Cydia lagrade SHSH blobbar centralt. Fungerar det inte att uppdatera telefonen med en hemkokt 4.3.3 IPSW så är det antingen fel på din dator (byt) eller så har du trasslat med HOSTS-filen, alla andra fw versioner än 4.3.3 kräver just nu att du gör prexis det koss_boss rekommenderar.

Ursprungligen av FreddeB:

För att reda ut detta lite, ingenstans står det att Cydia skall lista for vilka firmware Cydia har lagrat SHSH blobs centralt.

När jag startar Cydia står det:

SHSH IOS 3.1.3 4.0 4.0.1 4.0.2 4.1 4.2.1+ 4.3 4.3.3

Vad skall jag kalla detta om INTE centralt ?

Som synes har nu 4.3.3 kommit upp men jag saknar 4.3.2.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-11 16:08

Well, att 4.3.2 saknas i listan behöver inte betyda att Cydia saknar dessa, skall du vara helt säker så är det TinyUmbrella som gäller. Att 4.3.2 saknas betyder ju inte så mycket då 4.3.3 finns där och fortfarande är enkelt att JBa

Hur ser din HOSTS-fil ut? Har du testat att återställa till 4.3.3 custom IPSW på en annan dator?

1
Bevaka tråden