Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2011-05-05 19:11
Ursprungligen av lasselu:

Jag blir också j-vligt trött på somligas resonemang...

Ledsen Jobs, Apple är inte längre störst

"Visserligen hoppade Patrik Sjöberg högst i den här tävlingen men de andra nio deltagarna hoppade ju sammanlagt högre"

Och Apple pissar på alla 9 modeller då apples kassa är bra mycket fetare än alla andras tillsammans. Steve borde köpa upp Google och sen lägga ner android, då sitter alla loosers där med sina lurar. mohaha

Väntar på bussen, tänkte sätta mig i någon av alla 5 busskurer men dom var upptagna av spyor! Blä!

Ursprungligen av Engalunda:

Väntar på bussen, tänkte sätta mig i någon av alla 5 busskurer men dom var upptagna av spyor! Blä!

Be dem gå vet ja!

Fredagsnatten måtte ha blivit blöt för grannen på vindsvåningen i mitt hus. På golvet på väg mot hissen ligger utspilld coca cola (tar upp halva golvet) och pommes frites med ketchup leder vägen upp till lägenheten där uppe, det finns bara en. Nu är det söndag, kan inte idioterna städa upp efter sig?

Bara för att det finns städare då och då ska inte de behöva ta hand om hyresgästers fylle-skit.

Ursprungligen av klarabara:

Fredagsnatten måtte ha blivit blöt för grannen på vindsvåningen i mitt hus. På golvet på väg mot hissen ligger utspilld coca cola (tar upp halva golvet) och pommes frites med ketchup leder vägen upp till lägenheten där uppe, det finns bara en. Nu är det söndag, kan inte idioterna städa upp efter sig?

Bara för att det finns städare då och då ska inte de behöva ta hand om hyresgästers fylle-skit.

Knacka på, säg till dem att du förväntar dig att det städas, med mopp och skurmedel.
Annars kommer du kontakta jouren, som städar och förmodligen skickar faktura till dem.
Säg att det säkert är dubbel taxa på en söndag med.

Jag lovar, det kommer skina inom en timma.

24 § Hyresgästen skall under hyrestiden väl vårda lägenheten med vad därtill hör. Han är skyldig att ersätta all skada som uppkommer genom hans vållande eller genom vårdslöshet eller försummelse av någon som hör till hans hushåll eller gästar honom eller av annan som han inrymt i lägenheten eller som där utför arbete för hans räkning.

(Det hjälper inte säga; det var inte JAG, det var nån som var HÄR och söp)

Bråkar de så säg att brott mot paragraf 24 är "skälig grund för uppsägning av kontraktet", lite halvsanning, men säger man det myndigt så låter man hemskt påläst .-)

  • Oregistrerad
  • 2011-05-08 15:37
Ursprungligen av klarabara:

Fredagsnatten måtte ha blivit blöt för grannen på vindsvåningen i mitt hus. På golvet på väg mot hissen ligger utspilld coca cola (tar upp halva golvet) och pommes frites med ketchup leder vägen upp till lägenheten där uppe, det finns bara en. Nu är det söndag, kan inte idioterna städa upp efter sig?

Bara för att det finns städare då och då ska inte de behöva ta hand om hyresgästers fylle-skit.

vilken jävla stil. Själv har man hittat en korv med mos liggandes på köksbordet när man vaknar på morgonen och inser att man "glömde" äta upp den när man kom hem.

Klaga: Min granne hade fest till 4 idag, fast det är STÄDDAG I FÖRENINGSHELVETET idag, så man kunde knappt sova. Grannen då? Tja han sket såklart i städdagen.

Klaga2: Cyklade till kontoret efter städdagen, första cykelturen i år, nu behöver jag nog ambulans hem.

Ursprungligen av studiox:

vilken jävla stil. Själv har man hittat en korv med mos liggandes på köksbordet när man vaknar på morgonen och inser att man "glömde" äta upp den när man kom hem.

Schysst ju. Då slipper man laga frukost, bara lägga en blöt handduk över den i 20min så den fuktar till sig i moset igen... på med ketchup - njut.

Ursprungligen av klarabara:

Fredagsnatten måtte ha blivit blöt för grannen på vindsvåningen i mitt hus. På golvet på väg mot hissen ligger utspilld coca cola (tar upp halva golvet) och pommes frites med ketchup leder vägen upp till lägenheten där uppe, det finns bara en. Nu är det söndag, kan inte idioterna städa upp efter sig?

Bara för att det finns städare då och då ska inte de behöva ta hand om hyresgästers fylle-skit.

Jag satte just en post-it mitt i kletet; "Någons mamma borde också bo här?"

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-09 07:44
Ursprungligen av klarabara:

Jag satte just en post-it mitt i kletet; "Någons mamma borde också bo här?"

Om det inte blir någon reaktion så borde du väl kunna kontakta bovärd eller liknande så borde de kunna ordna upp det. Tror att hyresgästen kan bli ersättningsskyldig för städningen, inte säkert dock (samt de reglerna varierar nog ofta mellan ställen).

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-05-08 19:42

Sur på de nya grannarna som använder min gård som vändplan. Skall fixa en spikmatta.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-05-08 20:12
Ursprungligen av MatsOlov:

Sur på de nya grannarna som använder min gård som vändplan. Skall fixa en spikmatta.

Spikmatta? Du har inte övervägt att prata med dom och berätta att du inte vill att dom ska vända på din gård?

Nej, det kanske är lite för trist och tråkigt. Spikmatta blir nog bra
Lagom åt dom, fara och vända hos dig så där

Ursprungligen av MatsOlov:

Sur på de nya grannarna som använder min gård som vändplan. Skall fixa en spikmatta.

Varför inte vara en vänlig snäll människa och låta dina grannar vända där?
Sliter det mycket på gruset/asfalten eller är det rusningtrafik där?
Jag ser inte den stora dealen om jag ska vara ärlig?

  • Oregistrerad
  • 2011-05-09 09:59
Ursprungligen av MatsOlov:

Sur på de nya grannarna som använder min gård som vändplan. Skall fixa en spikmatta.

Inför betalspärr vid grinden, sätt upp en skylt "vändning mot avgift: 50 Kr"

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-09 10:35
Ursprungligen av studiox:

Inför betalspärr vid grinden, sätt upp en skylt "vändning mot avgift: 50 Kr"

Alternativt en skylt med varning för minfält

Ursprungligen av Drakfot:

Alternativt en skylt med varning för minfält

"varning. Här bor en man med jaktlicens" ?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-09 17:12
Ursprungligen av Goflorp:

"varning. Här bor en man med jaktlicens" ?

Eller "Trespassers will be shot. Survivors will be shot again!" ;D

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-05-08 20:58

Dom kör tre meter från farstubron fyrtio meter in på gården. Har inget med sliage att gör utan min privata svär. Vem fan vill ha nyfikna grannar snokandes runt huset!

Ursprungligen av MatsOlov:

Dom kör tre meter från farstubron fyrtio meter in på gården. Har inget med sliage att gör utan min privata svär. Vem fan vill ha nyfikna grannar snokandes runt huset!

Säg till dem att det är OK vända, men att de kan lära sig vända nere i grindhålet som vanligt folk.

Att du går omkring och låter alt det där svarta inombords götta te sej lite är INTE bra.
Inte för ditt blodtryck heller ...

Sur

Knäckta revbenet verkar vara två stycken som är knäckta...

Ont så jag har svårt andas, går på starka värktabletter.
Tvingas ligga hemma i vinkel i sängen istället för att visa framfötterna på nya jobbet... surt bara det.

Skall försöka gå till jobbet imorgon och akta mig för att krypa runt i ventilationstrummor....

Min fru är ett jättestöd, utan henne hade jag inte klarat det här.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-05-09 18:26
Ursprungligen av Goflorp:

Sur

Knäckta revbenet verkar vara två stycken som är knäckta...

Ont så jag har svårt andas, går på starka värktabletter.
Tvingas ligga hemma i vinkel i sängen istället för att visa framfötterna på nya jobbet... surt bara det.

Skall försöka gå till jobbet imorgon och akta mig för att krypa runt i ventilationstrummor....

Min fru är ett jättestöd, utan henne hade jag inte klarat det här.

Stackars dig! Hur kunde det gå till? Och självklart ska du stanna hemma från jobbet i morgon!

Ursprungligen av Goflorp:

Sur

Knäckta revbenet verkar vara två stycken som är knäckta...

Ont så jag har svårt andas, går på starka värktabletter.
Tvingas ligga hemma i vinkel i sängen istället för att visa framfötterna på nya jobbet... surt bara det.

Skall försöka gå till jobbet imorgon och akta mig för att krypa runt i ventilationstrummor....

Min fru är ett jättestöd, utan henne hade jag inte klarat det här.

Ogilla! (var är knappen..)

Ramlade i trapp, annars hade jag trampat på Bosse....

betongtrapp i bröstet är INTE bra för allmänt välbefinnande.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-09 18:39
Ursprungligen av Goflorp:

Ramlade i trapp, annars hade jag trampat på Bosse....

betongtrapp i bröstet är INTE bra för allmänt välbefinnande.

:/
Krya på dig!

Liten handbok för revbensbrott.

Först känner man att det knicker till, en skarp smärta som mest faktiskt ger förvåning.
Sedan känns det jobbigt att andas in, men det är inte så man ens tappar humöret.
Akta dig nu att du INTE lyfter tungt, har rejält sex etc... det straffar sig.
Efter en vecka blir det värre. Mycket värre. man kan känna med handen utanpå att
det likom blir varmare just på huden.
Då hjälper bara vila och gärna 2xAlvedon 665.

Sova är skit, då måste man "bonka ut sig" med piller först.
Kila in sig i soffan i en viss vinkel kan funka.

Andra veckan skall sakta bli bättre (har jag hört)...

Det är BRA om ens partner i livet har råkat ut för det här förr

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-05-10 08:02

Just cyklat med dottern till hennes skola. Första gången för henne då vi bor flera mil från skolan. Nu tog vi cyklarna på bilen till farmor och farfar i stan och cyklade sedan därifrån. Snacka om en lycklig tjej

Men jag blev också påmind om den fullständiga anarkin och totala bristen på vett hos umeås cyklister. Sådana enkla saker som högertrafik, lämna företräde från höger och sakta in vid korsningar saknas helt. Fy fan för cyklister och deras trafikmoral.

Samma här i Lund. Folk tycks tro att trafikregler inte gäller cyklister. Skyltar om enkelriktat och förbjuden infart är bara uppskalade modeller på slickepinnar enligt Lunds cyklister. Rödljus ger mysigt ljus men inget att fästa uppmärksamheten vid. Min före detta svägerska blev omkullcyklad av en 14-åring och bröt armen. När hon krävde flickans mor på ersättning för skador på cykel, kläder etc. menade modern att det där med väjningsplikt gällde ju bara bilar, eller?

Ursprungligen av MatsOlov:

Just cyklat med dottern till hennes skola. Första gången för henne då vi bor flera mil från skolan. Nu tog vi cyklarna på bilen till farmor och farfar i stan och cyklade sedan därifrån. Snacka om en lycklig tjej

Men jag blev också påmind om den fullständiga anarkin och totala bristen på vett hos umeås cyklister. Sådana enkla saker som högertrafik, lämna företräde från höger och sakta in vid korsningar saknas helt. Fy fan för cyklister och deras trafikmoral.

bwahaha, Umeå?
Kom till storstan Göteborg. Där alla cyklister har sina egna vilda tankar om vad de får och inte får göra. Alla har sina egna regelverk. De enda som verkar ha koll är de som har körkort!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-10 15:27
Ursprungligen av MatsOlov:

Just cyklat med dottern till hennes skola. Första gången för henne då vi bor flera mil från skolan. Nu tog vi cyklarna på bilen till farmor och farfar i stan och cyklade sedan därifrån. Snacka om en lycklig tjej

Men jag blev också påmind om den fullständiga anarkin och totala bristen på vett hos umeås cyklister. Sådana enkla saker som högertrafik, lämna företräde från höger och sakta in vid korsningar saknas helt. Fy fan för cyklister och deras trafikmoral.

Jag är benägen att hålla med. FY FAN säger jag bara vilka "stolpskott" som cyklar runt på våra vägar. när jag kom i bilen i morse och skulle skjutsa min dotter till skolan i centrala Göteborg, så vinglar dessa cykel nissar och gummor runt mitt i bilfiler när det finns cykel fil. Det kryllade av cyklister får bara ont i magen när jag tänker på vad som händer när jag möter dom i morgon bitti igen.

Ett cykel ljushuvud stoppar upp hela trafiken när han fått för sig att service underhålla (justera växlarna) på sin småtrasiga cykel mitt på bästa centrala hårt trafikerade bilvägen mitt i bästa morgon rusningen.

Han har väl aldrig hört talas om att när man plockar fram sin cykel efter vinter dvalan så ska man kolla upp sina bromsar, smörja upp kedjan, allmän kontroll, eventuellt justera sina växlar vilket var fallet hos ljushuvudet ovan.

Kan man inte göra servicen själv så ska man plocka upp sin plånbok och bege sig till närmaste utmärkta lokala service cykel ställe, precis som jag betalar för att min bil inte ska vara en trafik fara, så gäller samma regler för andra trafik fordon särskilt som dom uppehåller sig på bästa lokala centrala bilväg.

GGGgggrrrr stamp spark, fan i helvetes cykeldon säger jag bara,, frustation på högsta nivå... jävla fasoner, era cykel dårar... va skönt att få ur sig det där

När jag cyklar älskar jag cykeln annars hatar jag bara cyklister

psss....Många verkar tänka det är lugnt när dom vinglar fram i bilfilen, bilen kör inte på mig då ringer jag polisen då får minsann bilisten se, lycka till säger jag bara när närmare 2 ton smäller in i max 5 kg cykel + gumma eller gubbe onboard, jag fattar inte bara hur dom tänker ibland många känner sig väl som "ironman"- "ironwoman" , bara för dom har en cykel potta på huvudet,, jajaja herrrejiiisses..............

Senast redigerat 2011-05-10 15:39
  • Oregistrerad
  • 2011-05-10 09:56

jovars så är det väl överallt. I stockholm är det dock gångtrafikanter som är värst. Om det står CYKELVÄG så betyder det ju att man får GÅ DÄR, även korsa vägen utan att vare sig titta åt höger eller vänster (ja så år det ju även vid övergångsställen)

Man ska också cykla MINST TVÅ i bredd, och kommer det en mötande cyklist så, ja vadå?

Jag hoppas verkligen att de flesta gång och cykeltrafikanter i stockholm inte har körkort.

Jag tror att många människor har s.k. split personality. Man har ett cykel-jag, ett bil-jag, ett här-kommer-jag-med-barnvagn-så-håll-för-jävelen-undan-jag, och ett fotgängar-jag. När de sitter bakom ratten ska folk utan fordon och folk i lättare fordon passa sig jävligt noga om de är rädda om skinnet. När de cyklar ska bilar passa sig jävligt noga och tänka på att cykelöverfarter är heligare mark än självaste Vatikanen.

Bevaka tråden