Hej. Jag har en Macbook som är 2,5 år gammal. Fungerat fint överlag men har haft lite hyss för sig senaste tiden följande typ; För 3 månader sedan så "glömde" den bort vårt nätverk hemma så varje väckning ur vilan förorsakade en ny anslutning med löseninskrivning även fast närverket finns i nyckelringen.
Så till förra fredagen då jag tänkte det var dags att starta om då det inte var gjort på ett tag. Efter "doooooong"-ljudet,ifyllande av lösenord,uppkabling av bakgrundsbild sker följande; alla filer på skrivbordet visas,hårddiskikonen visas,rullgardinerna till vänster visas MEN inte förstoringsglaset,klockan, samt alla övriga små ikoner upp till höger i bild. Så fort jag försöker göra något kommer det kära färghjulet fram och snurrar tills skärmen efter ett tag blir svart och det enda som syns är detta lilla färghjul.
Jag har: gjort en hårdvarukoll med Apples skivor (inget fel påvisades),zappat pram-minnet,kört en sån här "Running File System Check (fsck) on OS X ",lyckats koppla ihop den via firewire med en annan burk och räddat filer,samt installerat om systemet. Resultat: Nada. PRECIS samma fenomen efter allt detta. Någon vänlig själ som har ett hett tips om vad som försiggår i min kära burk?
Mvh Erik