Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

12V-laddare, funkar med iPhone men inte iPad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försökte ladda iPpaden via båtens 12v cigguttag. Det funkar perfekt att ladda iPhonen denna väg men inte iPaden. Vet någon varför och vad man kan göra åt problemet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-09 14:51

Om du har släckt skärm då?

Jag tror att det fungerar att ha den i och att den då inte drar några batterier. Men för att ladda måste skärmen vara släckt?
(lite av en gissning dock)

Ursprungligen av Bo G Karlberg:

Försökte ladda iPpaden via båtens 12v cigguttag. Det funkar perfekt att ladda iPhonen denna väg men inte iPaden. Vet någon varför och vad man kan göra åt problemet?

Det kan vara problemet vad du får ut från din USB adapter som du stoppar i ciguttaget. Jag har två olika adapters. En jag köpte för länge sedan som "bara" ger 5V 1A och min iPhone gillar, sedan har jag en anann som jag har för mig var på 10V eller 2A som både min iPhone och iPad gillar.

Så kolla om din adapter är för "svag" är mitt tips.

EDIT:

Lite att läsa på om iPad:
iPad: Charging the battery

(på denna sidan står de att man som tidigare nämnts, man måste ha iPad i sleepmode för att ladda om du inte får ut tillräckligt med ström)

Så därmed har du lösningen tror jag.

Alt 1) Ha kvar den adapter du har, men du laddar bara i sömnläge
Alt 2) Uppgradera adapter och ladda oavsätt om den används eller ej.

Jag köpte en ny cigg-laddare till bilen eftersom den gamla var för svag. Nu kan jag köra med iPad som GPS i bilen.

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. "iPad i båten" säger inte ett dugg om vad frågan egentligen gäller.

/Mod

• Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-05-11 09:42

Lite OT, men vi pratade ju om GPS lite ovanför, är det bara iPad 2 3G som har ''Maps''?

Ursprungligen av Galaxxy:

Lite OT, men vi pratade ju om GPS lite ovanför, är det bara iPad 2 3G som har ''Maps''?

Det är enbart iPad med 3G som fått GPS såvitt jag hört. Dvs iPad med WiFi har inte GPS (dock går de att i vissa fall dela med sig av GPS från andra enheter till din iPad utan GPS, men de är ganska omständigt)

Ursprungligen av Galaxxy:

Och för att svara på din fråga så har även iPad Wifi (utan 3G) appen Maps.

Ursprungligen av Capeman:

Och för att svara på din fråga så har även iPad Wifi (utan 3G) appen Maps.

Tur att någon iaf läser frågan och svarar på den

1
Bevaka tråden