Vad jag förstått så läggs sales tax på om man handlar i butik, samt ifall man beställer från samma delstat som den ska levereras till (då den skatten varierar mellan delstater). Om man däremot beställer från en annan delstat läggs det inte på priset, utan man har då skyldighet att själv rapportera in detta och betala. Vad jag förstått finns ingen kontroll på att man verkligen gör det, så i praktiken slipper man sales tax om man beställer från en annan stat.
Angående spansk layout, det kan stämma att den har samma layout som svenska. Det verkar så från en snabb googling, men jag ska inte säga till 100%. Däremot kvarstår problemet med att även de tecken som finns på klisterlapparna inte stämmer med svensk layout (iaf på de du länkade, det kanske finns svensk-anpassade klistermärken att köpa).
Däremot bör du kunna prata med någon butik som reparerar Mac-datorer och höra om du inte får köpa en bunt lösa tangenter. Det är inte speciellt avancerat att poppa loss en tangent och byta den på ett apple-tangentbord. Det kanske kostar nån hundring mer, men blir betydligt snyggare än klisterlappar iaf.