På maskinen som Screen Sharing verkar ha låst sig öppnar du "Activity Monitor", leta upp "NetAuthAgent" i Process Name listan, tvångsavsluta "NetAuthAgent" därifrån. Nu borde Screen Sharing funka igen.
Tack det hjälper mot evighetsinlogget men man måste stänga av Skärmdelning också (så att den kan starta upp på nytt) innan det funkar.
Däremot hjälper det inte mot mitt ursprungliga problem nämligen att jag inte fick logga in. Nu tror jag jag hittat lösningen.
Macminin jag skall logga in på tillåter bara registrerade användare att komma åt fjärrhantering/skärmdelning. Av någon anledning valde den ena MacBooken att logga in som gäst när man väljer enheten MacMini i Finder på den MacBooken. När man sedan klickar Skärmdelning tycker Macminin att man fortfarande är gäst fast man skriver in rätt user/pwd.
LÖSNING: "logga ut" genom att välja "anslut som" längst t.h. i Finderfönstret (se bild). Nu kan man logga in med de korrekta uppgifterna. Välj därefter "Dela bildskärm..." Genom att lägga till de korrekta uppgifterna i nyckelringen så fungerar det fortsättningsvis och jag loggas inte automatiskt in som gäst längre.
Långt ifrån självklart det här och det fattas definitivt ett korrekt felmeddelande i inloggningen i "Skärmdelning".