Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny macbook pro ägare behöver hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Har haft min macbook pro 15 tums 2011 modell i ca en vecka nu och den är verkligen helt outstanding!
Aldrig haft en så bra dator.

1. Men nu dom sista dagarna har den blivit långsammare i safari. Den lilla cirkeln med olika färger kommer upp lite då och då. Innan existerade den inte ens.
Vad kan jag göra för att den ska bli snabbare i safari ?

2. Har en firewire port. Vad använder man den till?

3. Haha och den sista, kanske lite dum men.. Finns det ingen delete knapp? Är van från PC. Skulle vara jätte bra om de fanns en.

Tack ! Christoffer

1 Kan bero på mkt, ibland beror det på Flash, ibland på att man har för klent med minne.
Idag sätter många 8GB i sina burkar.

2 FirewWire heter också IEEE1394.
Det är ett sätt att koppla in externa hårddiskar, kameror osv. Ungefär som USB - fast bättre.

Sök, det finns en kilometerlång tråd om Deleteknappens vara eller inte....

En sak som segar ner safari är att safari tar bilder på de sidor du besöker för att visa i topsites, det plus att safari är dålig på att släppa kopplingar till plug-in program vilket gör att en viss seghet ses. Kolla själv med att trycka "Återställ Safari". Safari är trevlig som läsare men du bör nog titta på alternativa läsare såsom googles chrome eller firefox för att känna efter vilken läsare passar dig bäst.

Safari är min standardläsare men har chrome, firefox som alternativ. Ett exempel är bankid och olika internetbanker som fungerar bättre med firefox än safari.

Som delete använder jag bakåtpilen ovanför retur på tangentbordet. Funkar bra efter tillvänjning.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-05-17 21:14

fn-backspace fungerar precis som deleteknappen. Tog mig något år att lista ut

Ursprungligen av andas:

fn-backspace fungerar precis som deleteknappen. Tog mig något år att lista ut

Samma här!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-05-18 08:32

Safari är duktigt på att äta minne. När jag hade 4 gb minne var jag "tvungen" att starta om Safari efter ett par dagars användning. Det gör stor skillnad att frigöra minne och låta Safari börja om från början.

1
Bevaka tråden