Hej!
Min vän fick ett problem med sin MacBook Pro. Firefox visade upp en bild på hur en PC ser ut och sa att det fanns virus på datorn. Dock var ingen PC på. Hon har VM Ware Fusion, men använder det bara för ett mail program. VM Ware Fusion var inte på när problemet uppstod.
Jag stängde av Firefox och körde en Repair Permissions och sedan är Verify Disk. På verify disk sa den att det var ett problem och att jag skulle reparera med systemdisken i. Jag försökte starta upp med disken, C vid uppstart, funkade inte och jag fick upp bilden att stänga av datorn. Kernel Panic tror jag det heter. Jag provade att hålla in Option för att välja start up disk. Funkade inte heller, skivan kommer inte upp.
Jag kan gå in på datorn utan problem. Så jag gick till Diskutilities och försökte Radera. Väljer volymen till vänster men KAN inte välja format och skriva namn. Det går inte...
Jag körde ett hardware test som sa att det inte var några problem.
Nu har jag slut på idéer. Jag har backat upp all info på datorn, men kan inte installera om systemet. Systemskivan kommer upp på skrivbordet, men jag kan inte starta på den.
Andra tips och idéer?