Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glapp i hörlursuttaget på iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-05 21:59

Hejsan, jag har sedan ett år tillbaka en iPhone 3GS. Den har gradvis fått sprickor i skalet på baksidan (den är vit om det är intressant i sammanhanget), det är mestadels minimala sprickor, Hairline features tror jag de kallas ibland. Jag har en spricka precis vid hörlursuttaget och jag misstänker att denna påverkar mer än bara utseendet.

När jag stöter till kontakten på mina hörlurar eller trycker kontakten uppåt, mot skärmen försvinner ljudet i högra hörluren. Jag tänkte höra om någon känner igen sig i detta. Min garanti går ut snart, tror ni det blir problem och att jag kommer skyllas för detta. Jag vill hävda att detta är ett fabrikationsfel och bör åtgärdas även efter att garantitiden gått ut.

Ursprungligen av DLP:

Hairline features tror jag de kallas ibland.

Hairline fractures. Men de kanske är en feature på 3G och 3GS.

De där sprickorna tror jag var förhållandevis vanliga på 3G och 3GS, syntes extra tydligt på de vita. Jag tror inte (om de verkligen är hairline) att de kommer att påverka din garanti. Se också nedanstående tråd (med flera):

http://www.99.se/iphone/247230-iphone-3g-3gs-repor-sprickor-i-plasten.html

Troligtvis smuts i uttaget. Stäng av luren o peta med något, tandpetare tex

Jag passar på att kapa denna tråd med en liknande fråga.
Mitt hörlursuttag på min 3GS glappar som följer: Ljud endast i höger o svarsknappen på HF funkar ibland. Har provar 2 olika HF.
Däremot när jag kopplar i ett par lurar med guldkontakt då funkar ljudet som det ska fast då har ju ingen knapp/mic. Har prövat att göra rent uttaget. Några ideér?

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-05-20 23:43

Tag en knappnål, böj den sista millimetern, inte mer, så det blir en krok. Pilla sen i hålet så skall du få se vad som kommer ut. Jag har gjort det på 2st 3GS de senaste dagarna just på telefoner som haft glappa uttag, icke fungerande remote osv. Du kommer kunna få ut en ansenlig mängd fickludd, tro mig

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-21 10:09
Ursprungligen av bollman:

Tag en knappnål, böj den sista millimetern, inte mer, så det blir en krok. Pilla sen i hålet så skall du få se vad som kommer ut. Jag har gjort det på 2st 3GS de senaste dagarna just på telefoner som haft glappa uttag, icke fungerande remote osv. Du kommer kunna få ut en ansenlig mängd fickludd, tro mig

Testa detta precis och som du skriver, "en ansenlig mängd" ludd fick jag ut. Så nu funkar headsetet igen, tack och hurra!

Tack för påminnelsen! Hade tänkt göra detta själv eftersom det "sprakat" ibland när man kommer åt hörlurskontakten. Fick ut en hel del klumpar

1
Bevaka tråden