- xtrem
- Medlem ●
- Stockholm
Tänk att alla med App Stor bryr sig om antalet appar, det har för länge sedan slutat att spela roll. Jag tror att Apple skulle kunna ta bort 50-100000 appar utan att det skulle märkas eller att utbudet av bra appar skulle försämras.
Ok, inser att jag inte svarade på frågan. Jag har 45 appar till min iPhone.
Vet inte? en sida full. lite mappar som jag tryckt in apps i också kanske 40?
iPhone 387
iPad 255
Undrar hur många jag egentligen använder....
Phuh, inte bara jag som inte rensar bort "bra att ha" skräp som aldrig används
iPhone: 291 (har ringt nån gång med den också vill jag minnas...)
iPad: 279
Phuh, inte bara jag som inte rensar bort "bra att ha" skräp som aldrig används
iPhone: 291 (har ringt nån gång med den också vill jag minnas...)
iPad: 279
Jorå, jag har rensat. Har över 700 i iTunes...
Inte så konstigt med tanke på hur mycket du lagt på dem Hur sorterar du allt? (OT)
700!? 58 fullproppade folders? Av ren nyfikenhet, är det någon speciell genre som dominerar?
Jag har 60, varav merparten är Lonley Planet-guider över olika städer.
700!? 58 fullproppade folders? Av ren nyfikenhet, är det någon speciell genre som dominerar?
Själv har jag Jailbreakat för att komma runt Apples korkade begränsning på antal appar i en folder (Infinifolders).
1 folder för spel och 1 folder för övriga appar.
Spotlight för att hitta appen man vill köra.
Jag synkar inte över alla till iPhone/iPad
Ingen speciell genre även om Nätverk/Kommunikation ligger varmast om hjärtat.
98 st.
Varav kanske 10-15 används regelbundet.
Sorterar...?
De flesta verkar ha fler appar i sin iPhone än i sin iPad. Lite konstigt tycker jag....
Inte så konstigt eftersom det inte finns lika många iPad-anpassade appar som det finns appar designade för endast iPhone/iPod Touch..
Inte så konstigt eftersom det inte finns lika många iPad-anpassade appar som det finns appar designade för endast iPhone/iPod Touch..
Men nästan alla iPhoneappar vinner ju på att köras på en större skärm. Så tänker jag....
Orsaken kan ju vara att man har med sej sin iPhone för jämnan, medans iPad inte alltid är med.
Men nästan alla iPhoneappar vinner ju på att köras på en större skärm. Så tänker jag....
Orsaken kan ju vara att man har med sej sin iPhone för jämnan, medans iPad inte alltid är med.
Tycker inte om hur blurrig bilden blir när man kör en iPhone-app i 2x på iPad. Enda undantaget tycker jag är SVT-play där det blir helt ok. Skype kör jag ibland i 2x på iPad när jag ska chatta.
2x zoom på iPhone-appar ser fruktansvärt ut, kan heller inte roteras till landskapsläge.
2x zoom på iPhone-appar ser fruktansvärt ut, kan heller inte roteras till landskapsläge.
En del kan allt roteras (troligen de som kan roteras på iPhonen).
Visst ser de sämre ut än riktiga iPadapps, men om det inte finns någon motsvarighet, så duger de allt.
En del kan allt roteras (troligen de som kan roteras på iPhonen).
Visst ser de sämre ut än riktiga iPadapps, men om det inte finns någon motsvarighet, så duger de allt.
Sämre ut?
De ser inte sämre ut de ser bokstavligt talat förjävliga ut!
In i det längsta hade jag ingen app, köpte en beggad 3s som
jag återställde från allt jailbreak och trams:)
(Vill bara prata telefon och synka addressboken).
Men….så behövde jag en stämapparat och då blev det
en så'n köpe-app och en gratis bullermätare från
Arbetsmiljöverkat.
Så 2st!
Lennart