Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plötsliga oförklarliga utloggningar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-28 19:37

Vid vanlig surf, nästan alltid lite tyngre sidor, typ aftonbladet, händer det allt oftare att jag bara plötsligt loggas ut ur OSX och står där vid inloggningsrutan. Allt går väldigt snabbt, 2-3 sekunder. Man hinner inte se hur program stängs av eller så utan skärmen blir bara blå-grå, det rasslar i hårddisken och sedan är man bara där vid inloggningen.

Någon som känner igen detta?

MBP santa rosa, SL, Safari, alla uppdateringar.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-05-28 20:58

Verkar vara ett inte allt för ovanligt problem, kolla in sista inlägget på andra sidan.

Sudden Log-out in Snow Leopard (+ Blue Screen) - MacRumors Forums

• Medlem
  • International user
  • 2011-05-28 21:49
Ursprungligen av planB:

Vid vanlig surf, nästan alltid lite tyngre sidor, typ aftonbladet, händer det allt oftare att jag bara plötsligt loggas ut ur OSX och står där vid inloggningsrutan. Allt går väldigt snabbt, 2-3 sekunder. Man hinner inte se hur program stängs av eller så utan skärmen blir bara blå-grå, det rasslar i hårddisken och sedan är man bara där vid inloggningen.

Någon som känner igen detta?

MBP santa rosa, SL, Safari, alla uppdateringar.

Jag har samma Problem med min MBP SR, SL alla updates.
För mig går det dock inte så fort. Hårddisken jobbar fullt i 10-15 sekunder sen kommer blåskärm i ytterligare kanske 5 sekunder och sedan är man utkastad. Jag har hela tiden trott att det beror på min hårddisk som är på väg att fallera (50 omallokerade sektorer).
Problemet uppstår i 90% av fallen när jag använder Quicktime X och/eller flashfilm.

Skall testa att starta upp i single user mode för att ta bort swapen och rensa cache-filerna. Räknar dock inte med några underverk...

1
Bevaka tråden