Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut från iPad?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag sitter på ett nätverk där vi har en Xerox WorkCentre 7328 nätverksskrivare. Har läst ett och annat om olika utskrifts-appar till iPad, men är osäker på om det är någon av dem som klarar en nätverksskrivare som den här. Det verkar som de flesta förutsätter en skrivare som är lokalt ansluten till en dator på nätverket. Är det någon som är kunnig i ämnet som kan ge mig råd?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-23 13:23

EPrint klarar nätverksanslutna skrivare, men jag vet inte om den klarar din modell. De har en ePrint Lite du kan testa.

Du kan ju testa med printmagic, finns testprogram gratis som du kan skriva ut en testsida med :

http://itunes.apple.com/us/app/printer-test-for-print-magic/id344309352?mt=8

Den har officiellt stöd för ett par andra WorkCentre maskiner men det kan ju hända att 7328:an fungerar ändå.

Eprint fungerade inte på vår skrivare, men PrintMagic fungerar. Fast jag är mer ute efter att kunna skriva ut ett dokument från Pages eller Numbers, och det verkar vara lite mer problematiskt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 14:26

iPad/iPhone samt iPod Touch stödjer tyvärr inte möjligheten att direkt kunna printa genom ex. Pages eller Numbers.

Ursprungligen av 20hz:

iPad/iPhone samt iPod Touch stödjer tyvärr inte möjligheten att direkt kunna printa genom ex. Pages eller Numbers.

Nej, jag har noterat det. Skulle varit fint med sådan möjlighet faktiskt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 15:58
Ursprungligen av pmarriott:

Varit på tal ett par ggr nu redan. Skulle inte förvåna mig att det kommer till iOS 4.1 till iPaden.

Ursprungligen av pmarriott:

Steve har sagt att utskrifter är på väg, i ett av sina kortfattade mail. Frågan är bara när...

Som jag förstått det (med PrintMagic iallalfall ) så kräver det att du markerar det du vill skriva ut ( tex i pages ) och kopierar -> klistrar in i PrintMagic - en krånglig omväg förvisso men det kanske bara fungerar med enklare bild/texter ?

iom. 4.2 kan du det!

Vi får se. Har sett ett och annat om att det i alla fall först bara kommer att fungera på HP-skrivare som är anslutna till Mac:ar på samma nätverk. Vi har en Xerox Workcentre 7328 nätverksskrivare. Undrar om det kommer att fungera.

Märket på skrivaren lär inte spela lika stor roll när den är ansluten till/via en dator. Dock är HP först ut med skrivare som fungerar med AirPrint utan någon dator emellan.

Hursomhelst, ska bli spännande att se om det kommer att funka för mig.

Ny Info.... de verkar i sista stund ha tagit bort stödet för att skriva till en delad skrivare - surt...

Rumor: Apple Has Cancelled Support for AirPrint Through Mac and Windows

Fungerar det att skriva ut nu med 4.3.1?

Hur då?

Ursprungligen av Saffran:

Fungerar det att skriva ut nu med 4.3.1?

Hur då?

Det funkade väl redan i 4.2 eller? Via AirPrint?

Funkar på min. Jag har kört in AirPrint activator så jag kan skriva ut på vår Xerox på jobbet.

• Medlem
  • Vaggeryd
  • 2011-05-30 22:45

Intressant tråd, är själv intresserad av att kunna skriva ut på Xerox och HP skrivare/kopiatorer
Testat på "Printer Pro Lite" och på en HP skrivare fungera det, har inte testat Xerox ännu

och i alla fall Office 2 HD så går det skriva ut men eftersom jag bara kör lite versionen så ser jag inga skrivare men hoppas det går endå

Ska testa PrintMagic nästa gång

ska även testa AirPrint activator

Ursprungligen av cazz:

Intressant tråd, är själv intresserad av att kunna skriva ut på Xerox och HP skrivare/kopiatorer
Testat på "Printer Pro Lite" och på en HP skrivare fungera det, har inte testat Xerox ännu

och i alla fall Office 2 HD så går det skriva ut men eftersom jag bara kör lite versionen så ser jag inga skrivare men hoppas det går endå

Ska testa PrintMagic nästa gång

ska även testa AirPrint activator

HP har ju en egen app på AppleStore som fungerar bra och är gratis. Har du provat den ?

• Medlem
  • Vaggeryd
  • 2011-05-31 18:12

hmm har inte sett den?

Ursprungligen av cazz:

hmm har inte sett den?

hp print itunes - Google Search

• Medlem
  • Vaggeryd
  • 2011-05-31 18:17

hmm hittar bara HP eprint och något annat som jag inte tror fungera.
Antingen ska den söka en skrivare i nätverket eller så ska man kunna skriva in ett IP nummer tycker jag

Jag har provat Printopia - AirPrint to Any Printer - Print from iPad - Print from iPhone - Ecamm Network med min iPad mot min MacBook och en Samsung CLX-2160. Fungerar klockrent! Ingen konfiguration behövs på iPaden, det-bara-funkar™ !

• Medlem
  • Thailand
  • 2012-03-11 05:33

Hakar på denna tråd med en ny fråga.
Jag har skaffat en Time Capsule och anslutit min Canon-skrivare via USB-kontakten på den. Det funkar bra att skriva ut via trådlösa nätverket från datorn men inte från IPaden. Jag har prövat med "Printing for Ipad" från Ndili, den ser skrivaren men ingenting händer. Har prövat ett par andra gratisappar som inte funkar, bl.a. Canons egen, men den kräver en annan skrivare.

Tips på fungerande app?

• Medlem
  • Thailand
  • 2012-03-17 03:36

Ingen som känner igen detta problem?
Med Time Capsule tycks ju vilken skrivare som helst bli en nätverksskrivare. En superbra egenskap om det funkar. Men från Ipad behöver man en app som klarar detta. Vilken???

Ursprungligen av Stig R:

Ingen som känner igen detta problem?
Med Time Capsule tycks ju vilken skrivare som helst bli en nätverksskrivare. En superbra egenskap om det funkar. Men från Ipad behöver man en app som klarar detta. Vilken???

Dom flesta märken har ju kommit med appar till iPhone och iPad. Exempelvis HP home&biz (ePrint) Fungerar utmärkt. Både skriva och skanna och e-posta. Men det finns ju massor på iTunes. Bara att söka.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-17 10:50

Många av skrivartillverkarna verkar tillhandahålla appar för icke-AirPrint-skrivare. Inget av det som fungerar för just Canon?

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-09 07:51

Om jag har förstått det hela rätt så är det dessa saker som möjligör utskrift ifrån ipad.

1. Airprint (Alltså en aiprint-kompitabel skrivare.
2. App ifrån skrivartillverkaren (Vilket isåfall innebär klipp o klistra text?)
3. 3:e parts app som kanske fungerar (Vilket också isåfall innebär klipp o klistra?)

Då kommer min 4:e fråga, finns det ingen USB-adapter eller liknande som gör att man koppla in en skrivare temporärt i dockkontakten på iPaden?

Ursprungligen av Kajan:

Om jag har förstått det hela rätt så är det dessa saker som möjligör utskrift ifrån ipad.

1. Airprint (Alltså en aiprint-kompitabel skrivare.
2. App ifrån skrivartillverkaren (Vilket isåfall innebär klipp o klistra text?)
3. 3:e parts app som kanske fungerar (Vilket också isåfall innebär klipp o klistra?)

Då kommer min 4:e fråga, finns det ingen USB-adapter eller liknande som gör att man koppla in en skrivare temporärt i dockkontakten på iPaden?

Inte vad jag vet. Däremot är ett fjärde alternativ en tredjepartsapp på Macen som gör att din anslutna skrivare ser ut som en AirPrint-skrivare.

Ursprungligen av Capeman:

Inte vad jag vet. Däremot är ett fjärde alternativ en tredjepartsapp på Macen som gör att din anslutna skrivare ser ut som en AirPrint-skrivare.

Detta fjärde alternativ (AirPrint Enabler/Activator) har jag inte fått att fungera på Lion på någon av mina MBP. Funkade i SL.

Bevaka tråden