Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Google-kalender till iPhone via CalDAV

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-01 11:09

Det fungerar hur bra som helst att välja kalendrar genom att göra som jag skrev i inlägg #22.

Ursprungligen av zinned:

Det fungerar hur bra som helst att välja kalendrar genom att göra som jag skrev i inlägg #22.

När jag gjorde det fick jag som sagt meddelande "This device isn't supported" blah blah.
Det funkade när jag slog av Java. Ett tips om det är någon mer det inte fungerar för.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-01 11:23
Ursprungligen av theplague:

När jag gjorde det fick jag som sagt meddelande "This device isn't supported" blah blah.
Det funkade när jag slog av Java. Ett tips om det är någon mer det inte fungerar för.

Det meddelandet får man alltid då funktionen är beroende av inställt språk. Ändrar du språket genom att klicka på länken för språkändring och väljer English (UK) följt av att du sedan loggar in, så fungerar det hur bra som helst

Det är som zinned säger, man får ändra språk flera gånger på flera ställen för att få det helt rätt, det går till slut.

Ok.
Jag litar på er

Jag får G Kalendern att synca bra med iCal. Stora problemet som jag ser det är att Ical inte vill skicka upgifter till G kalendern. Har läst hos google att problemet förekommer, tänkte att det kanske fanns fler som jag och eventuellt någon som lyckats lösa problemet?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-06 11:51

Problemet när jag syncar är att om jag delar en kalender som är privat, den syns inte på min sambos iPhone men i datorn är det ingen problem, den kommer upp som upptagen.

Men i iPhonen kommer den inte ens upp på, men om jag ändrar sen till att "den kan läsas och ändras" då syns den.

Bevaka tråden