Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har inte ens tänkt tanken att öppna min iMac för att städa, för att göra det måste man väl ha sugproppar och plocka ur skärmen, efter vad jag har hört gör det oftast mer skada än nytta om man inte är van..
Jag har inte ens tänkt tanken att öppna min iMac för att städa, för att göra det måste man väl ha sugproppar och plocka ur skärmen, efter vad jag har hört gör det oftast mer skada än nytta om man inte är van..
Man får väl läsa sig till på MacFixit hur man öppnar den. Göra som de råder en och sedan blåsa rent.
Hur svårt kan det vara? Om man köper en ny imac ser jag inte behovet om det inte är extremt dammigt i miljön
runt en.
Vill man vara snäll mot nästa ägare eller har köpt en maskin 2-3 år begagnad - MacFixit.
Om man läser lite i den här tråden så ser man att frågan inte handlar om HUR man öppnar en iMac. Ett problem är dock att garantin ryker om man bestämmer sig för att göra det. Ska man då dra slutsatsen att det inte går att rengöra en iMac utan att man förbrukar sina rättigheter till garanti?
Om man läser lite i den här tråden så ser man att frågan inte handlar om HUR man öppnar en iMac. Ett problem är dock att garantin ryker om man bestämmer sig för att göra det. Ska man då dra slutsatsen att det inte går att rengöra en iMac utan att man förbrukar sina rättigheter till garanti?
Nej, men en van tekniker kan oftast se att saker och ting inte ser exakt likadant ut som det gör från fabrik. I de gamla vita iMacarna såg man det oftast eftersom det fanns en slags folietejp vid sidorna av LCD-panelen som man var tvungen att lossa när man tog bort panelen. Där syntes det ju förstås om någon hade grejat i den. Men man blir förvånad ibland över hur klantigt ihopskruvade datorerna är efter att "Svensson" har fått för sig att han eller hon kan mer än de gör.
Någon som har länk till någon "plocka isär"-guide för iMac 24" (v8,1)?
Länk till någon rekommenderad trycklufts-burk att rengöra med också?
Kan någon förklara skillnaden på tryckluft och dammsugning för att få bort damm. Varför fungerar tryckluft medan dammsugaren skapar statisk elektricitet?