Vete rackarn vilken tråd jag skulle lägga detta i så det fick bli denna, så är det fel så bara flytta.
Jag har har en del knas med mitt MobilMe, kommer inte in till nåt annat än en "Hitta min iPhone"-sida när jag försöker logga in från min MBP. Försöker jag från min iPad2 så blir det liknande men till en sida där man uppmanas installera iCal Galleri och annat, som jag ju redan har.
Jag gissar att allt detta beror på att MobilMe sjunger bokstavligen på sista versen och det är iCloud på G, så det är egentligen inte hela världen.
Men, jag tycker inte jag får riktigt den ordning på mina anteckningar som jag skulle vilja.
Idag så har jag iP4, iPad2 och en MBP. Har ett MobileMe-konto och har valt att synka alla anteckningar via MobileMe till/från alla enheter. Har valt bort syn av Anteckningar i iTunes för att undgå att få dubbletter, precis som det uppmanas i iTunes att man ska göra om man har synk trådlöst via MobileMe.
Jag har mitt .me-email som är kopplat till MobilMe som förvalt konto på både iP4 och iPad2, och synken funkar förvisso men gör ändå inte riktigt som jag vill.
Som det är nu så har jag i båda de bärbara enheterna olika konton att välja på i anteckningar. På min Mac, På min iPhone, På mitt MobilMe, eller alla anteckningar.
Detta känns förbannat rörigt, i synnerhet när man ju valt trådlös synk för att man vill att alla anteckningar, var eller när de än görs eller ändras, ska synkas till alla andra ställen och därmed vara identiska efter några minuter.
Varför kan man då inte se bara ett enda anteckningskonto på alla apparater med samma identiska anteckningar? Har jag gjort nåt fel eller galen inställning? Kan man förena hela klabbet så det blir bara en enhetlig visning av anteckningar på alla enheter? Som det är nu ligger ju vissa anteckningar på vissa konton men inte på andra vilket bara blir drygt och rörigt.
Likaså verkar ju anteckningar som är gamla och gjorda före jag fick min iPad2 inte behandlas lika som nya anteckningar jag gör efter det att paddan kom med i bilden. Jag har t ex tagit bort en gammal anteckning, kastat den i sopkorgen. Men den ligger fortfarande kvar på de andra enheterna.
Några råd och rön innan jag får beställa toupé...?
Dr Tinnitus