Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken svensk host har SSH och låter mig köra Perl och PHP från UNIX command line?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag behöver en host som kan erbjuda:

STORT eller obegränsat diskutrymme
Möjlighet för flera domäner
Apache
Många email and FTP konton
Flera MySQL databaser
Linux hosting, Inte pc
Gärna upload limits (php) större än 10-12MB
Gräns på 1MB/hit i snitt är lågt för mig
SSH access där php and perl kan köras från command line VIKTIGT!!!
SFTP access är bra om det finnes
phpMyAdmin
Bra support

Vill helst ha en svensk host men kan också tänka mig europeiska. de amerikanska har allt för ofta vissa restriktioner när det gäller det jag sysslar med.

Blir mycket tacksam för svar då jag måste flytta fort! Mitt webhotell erbjuder inte möjlighet att köra perl och php från command linjen och det är ett måste för mig.

MVH

Jim

TACK! Kollar upp det med en gång!

Jim

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-20 12:47

PRQ skulle jag nog passa mig för om det var en legitim, kommersiell verksamhet jag skulle hosta.

För övrigt låter det som en VPS skulle kunna vara aktuellt för dig?

Hej och tack för svar!

Jo visst har jag en legitim verksamhet! Ser nu att jag skrev mitt första inlägg så att det kan misstolkas!

Jag driver ett forum för vapensamlare och i vapenägandets förlovade land så är det inte helt lätt att hitta en host som godkänner att man lägger upp siter med länkar till vapenfabrikanter eller säljes anonser på vapen. Porr går ofta bra men inte jaktvapen?

Har faktiskt börjat kika på VPS då det inte är helt lätt att hitta en vanlig host som kan tillgodose mina behov.

Funderar som bäst på levonline som verkar få bra kritik för det mesta?

Vänligen

Jim

Rekommenderar Linode - Xen VPS Hosting om du behöver en VPS.

Du hittar pris från $20/month, vilket ger dig 512MB ram med 20GB hårddisk och 300 GB trafik. Bandbredden är enormt bra och du kan placera din virtuella server i deras datacenter i London.

För övrigt finns också ett brett val av olika linux som du kan använda. Det går också, efter lite eget pillande genom olika HOWTO's, att få OpenBSD att fungera hos dem.

1
Bevaka tråden