Sedan en tid tillbaka har min iPhone 4 fått mycket sämre batteritid. Det går inte en dag utan att jag får "rött batteri" (dvs < 20 % kvar) trots fulladdat på morgonen. Så har det inte varit förut, utan det började relativt nyligen. Jag gissar att det är iOS 4.3.3 som är skurken, någon annan som upplevt samma sak?
Det finns en lång tråd i Apples forum om just iOS 4.3.3 och batteritid, så jag verkar inte vara ensam: https://discussions.apple.com/message/15146884
Nu är det inte ovanligt att någon klagar på batteritid efter uppdatering, det händer nästan vid varje ny version. Men för min del, som kört alla versioner som kommit sedan iPhone 4 släpptes så är detta klart sämre än något jag varit med om tidigare.
En tillfällig fix som jag läste om var att slå av Push (Inställningar -> E-post, kontakter, kalendrar -> Hämta nya data -> Push) och istället ha varje kvart. Jag har inte hunnit testa om det gör någon skillnad för mig. Men att slå av Push ska ju ge bättre batteritid hursomhelst, så frågan om det går att säga något om en sådan ändring.
(Det finns massa andra tips också som att ta bort och lägga till Exchange-konton, återställa hela telefonen mm, men flera rapporterar att detta inte gör någon skillnad.)