Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort verktyg 5.5.3 uppdatering på MBP 13" early 2011

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Installerade uppdatering och nu tappar jag WiFi kopplingen regelbundet efter några minuter. Kommer inte ens åt routern. Stäng av/Slå på Airport löser problemet.

Nån mer som har liknande problem?

Basstation är en NetGear CG3100 (ComHem) som funkade utan problem innan uppdatering. Andra datorer funkar också utan problem.

Alex

AirPort verktyget har inget med din NetGear router att göra. Denna uppdatering har inte ändra några drivrutiner för WiFi utan enbart uppgradera programvaran för att editera t.ex Time Capsule och liknande enheter.

Då måste jag leta vidare, nånting gör att min MBP tappar nätverket över WiFi (signalstyrkan är fortfarande full, men kan inte ping:a routern).

Alex

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-06-19 14:14

Det SKA inte ha något samband. Men i ditt fall verkar så var fallet. Mycket konstigt. Airportverktyg har som sagt inget med drivrutinen att göra utan är enbart ett program för att kommunicera och konfigurera Airport Extreme, Express och Time Caplsule.

Kan ju vara något annat som förändrats i din omgivning och av en slum sammanföll det? Kanske något nytt grannätverk på samma kanal? Trådlösa telefoner osv?

1
Bevaka tråden