Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audio-ut på AppleTV utan att slå på TVn

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag menade om du ändå ska köpa till utrustning för att göra ett "fulhack", varför inte köpa en airport express och få samma resultat?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-04-11 21:52
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Jag menade om du ändå ska köpa till utrustning för att göra ett "fulhack", varför inte köpa en airport express och få samma resultat?

Jo, fast det fulaste i sammanhanget var väl audio-switchen och den hade jag behövt ändå eftersom jag inte vill ha dubbel uppsättning högtalare i vardagsrummet.

Åh vad skönt att slippa dessa Ilands-problem. Tre kablar för all överföring har jag.
ATV->receiver
HDbox->receiver
receiver->TV

Man måste älska HDMI!

Ni som har ATV2, kan jag använda den istället för en AirportExpress för att strömma ljud till reciever?
Det står alltså ingen TV i det rummet, bara stereoutrustning. Har förövrigt iTunes biblan på en NAS och använder iPad.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-06-19 17:29
Ursprungligen av StefanB:

Ni som har ATV2, kan jag använda den istället för en AirportExpress för att strömma ljud till reciever?
Det står alltså ingen TV i det rummet, bara stereoutrustning. Har förövrigt iTunes biblan på en NAS och använder iPad.

Så länge förstärkaren har optisk ingång eller hdmi så är det inga problem.

Bevaka tråden