Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstiga tecken i IE 5.1

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Mac G3 dŠr Œ, Š, š och specialtecken byts ut sŒ att texten blir obegriplig i Internet Explorer 5.1. Till exempel kan de (och flera bokstŠver efterŒt) bytas ut mot ? eller promilletecken. Detta gŠller bara text man lŠser, nŠr jag ska skriva blir det rŠtt.

NŒgon som har en lšsning?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-16 10:38

Dags igen!
Kolla t.ex här:
http://99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=24684

Jag kan ju lägga in lösningen också, så du slipper klicka runt så mycket:
Kolla i mappen Teckenkonvertering i Systemmappen. Där har du förmodligen 30 filer, varav hälften svenska och hälften engelska. Ta bort alla filer med svenska namn så ska det bli bra.

Lycka till!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-16 10:42

Otroligt att Microsoft inte har fixat en sån uppenbar JÄTTEBUGG trots att det gått flera år nu. Jubelidioter!

Jag skulle tro att det är den gamla text-kodningsbuggen.

Pröva det här:

1. Gör en mapp på skrivbordet med valfritt namn.
2. Öppna mappen Teckenkonvertering i systemmappen. Där ser du antagligen dubbla filer av samma konverteringar. En på svenska och en på engelska.
3.Ta bort de svenska teckenkonverteringarna och lägg dem i mappen du skapat på skrivbordet. På det sättet försvinner de inte om det blev fel.
4. Starta om och det bör fungera nu.

Ändrat: Hmm, så går det när man tar för lång tid på sig. Någon annan kommer med svaret

Tack Niklas - det gjorde susen!

/Åsa

1
Bevaka tråden