Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med identd vid uppkoppling till VPN ?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, hoppas den här inte hamnar allt för fel nu.

Men jag använder openvpn från anonine, men när jag är uppkopplad dit så fungerar inte min identd alls. Har försökt med allt men inget hjälper.
Enda sättet att få den att fungera igen är att disconnecta VPNen.
Använder Tunnelblick för att ansluta till VPNen.

Någon som upplevt något liknande och hittat en lösning?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2011-06-23 01:27

Du blir antagligen NATad när du kör anonine. Är du säker på att de portforwardad t.ex. port 113 in till din burk via VPNet?

Jag har forwardat port 113 till min lokala ip, precis som vanligt när jag är uppkopplad med mitt vanliga bredband. Problemet uppstår enbart när jag är uppkopplad mot VPNen. Finns de nån lösning på det där ?!

Ursprungligen av yabbah:

Jag har forwardat port 113 till min lokala ip, precis som vanligt när jag är uppkopplad med mitt vanliga bredband. Problemet uppstår enbart när jag är uppkopplad mot VPNen. Finns de nån lösning på det där ?!

Du missförstår johanf. Om inte Anonine har "fri väg" på alla portar så kommer det inte att fungera. Inte ens om du själv i din egen router gör en forward av port 113 till din lokala IP i ditt interna nätverk.

Skicka ett mail till support@anonine.com och fråga om de har satt upp några begränsningar som gör att ditt identd inte fungerar. Och om det finns några sådana - fråga om de kan tänka sig att ordna så att du kan få trafik mot 113 till den IP-adress du använder.

Ah du menar så, ja jag drar iväg ett mail och kollar med dom.

1
Bevaka tråden