Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G aktiveringsproblem

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • vasa
  • 2011-06-27 19:06

Hej!

Nu är det så att min bror har en Iphone 3g som han skulle sälja, därför tog han och återställde den via itunes. Men nu behöver man aktivera telefonen med orginal sim för att kunna använda den, men något sådant kort har han ej, den han köpte den av bor i spanien numera! Förstått att man ska kunna jailbreaka den å sen låsa upp den,men hur går det till när man ej slipper in i telefonen? Vet ej vilken firmware eller (baseband?) det är på den!
Finns det något man kan göra??
Mycket tacksam för svar!

Kolla in någon utav guiderna som finns här för att först jailbreaka och sen göra en unlock; iClarified - Tutorials - iPhone

• Medlem
  • vasa
  • 2011-06-29 19:04

Okej, ska ta och kolla in sidan nu. Hör av mig här sen och berättar hur det gick!

• Medlem
  • vasa
  • 2011-06-29 19:23

Sidan fungerar ej för mig? testat i firefox och explorer, bara laddar tills det kommer time out.
En annan sak, såg på youtube att vissa tipsade om "telefonboks simkort" såna kort som man skall flytta över sina kontakter med. Via det kortet så slipper du förbi "aktiverings skedet" och kan därmed jailbreaka och sen låsa upp!? Någon som testat? Men men ska söka runt mera på nätet nu.

Håll er till ämnet! Vill ni diskutera off topic kan ni göra det i Loungen. Ett inlägg raderat.

/Mod

iclarified verkar vara nere just nu, prova igen om en stund.

edit: Nu kom jag in på sidan, verkar som den är seg bara..

• Medlem
  • vasa
  • 2011-06-29 19:32

Nu slipper jag också in ska kolla runt lite nu. Men hur ska jag göra då jag ej vet vilken firmware jag har, eller går det bara att välja någon?

Du får nog testa dig lite fram, jailbreak-verktygen är bakåtkompatibla enligt min erfarenhet.

Så det blir lite trial & error för din del antar jag.

• Medlem
  • vasa
  • 2011-06-29 19:39

hah, bara att börja testa sig fram då. Skriver här sen hur det gick/går.

• Medlem
  • vasa
  • 2011-06-29 20:21
  • Medlem
  • vasa
  • 2011-06-29 20:17

Telefonen lämnar i DFU mode, slipper ej längre! kan det bero på att det är fel firmware?

• Medlem
  • vasa
  • 2011-06-29 21:24

Testade även med FW 4.1.0 och 4.0.0 dessa fungerade inte, men med FW 4.2.1 så fungerar det ända till steg 11 (länk i föregående meddelande) men sen så försvinner allt och telefonen lämnar i DFU mode? Någon som har en förklaring? Men FW 4.2.1 tycks ju vara den rätta iaf!?

Låter som att det är den rätta. Starta RedSn0w som administratör om du inte gör det.
Testa om igen, det kan gå igenom till slut..

• Medlem
  • vasa
  • 2011-07-03 20:58

Hej!

Vill börja med att tack dig keptang! Fick det till sist att fungera då jag följde länken du gav mig! Problemet var att jag måsta installera ipad baseband skillt, kunde ej göra allt på en gång. Först cydia, och sedan ipad baseband. Men nu är telefonen jailbreakad(4.2.1) och unlocked
Tack än en gång...

Ursprungligen av weziii:

Hej!

Vill börja med att tack dig keptang! Fick det till sist att fungera då jag följde länken du gav mig! Problemet var att jag måsta installera ipad baseband skillt, kunde ej göra allt på en gång. Först cydia, och sedan ipad baseband. Men nu är telefonen jailbreakad(4.2.1) och unlocked
Tack än en gång...

Trevligt att du fick till det och att du följde upp tråden!

1
Bevaka tråden