Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3gs som har hängt sig.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • stockholm
  • 2011-07-04 13:33

Heja.
Min 3gs som varit jailbreakad i ett år skulle ärvas av min dotter. Jag började nollställa den, men tyckte det var för jobbigt att manuellt ta bort varje kontakt i adressboken. Jag gick in och tryckte på återställningsknappen och då började problemen. Allt hängde sig.

1.Jag har prövat med att ta ut simkortet
2.Hålla in hemknappen och låsknappen samtidigt
3.Hållit inne separata knappar upp till minuten
4.Kopplat upp mig mot iTunes, men får ingen kontakt
5.Laddat ur telefonen och låtit den vila några dagar

Det enda som händer är att äpplet finns på skärmen med svart bakgrund tills batteriet tar slut, ibland kommer sekundcirkeln fram med fast sken.

Finns det nåt att göra

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-04 21:12

Sätt i DFU och anslut till iTunes.

Testa o ha den avstängd och hålla inne "home knappen" samtidigt som du kopplar in den i iTunes

  • Medlem
  • stockholm
  • 2011-07-06 14:39

En annan fråga om jag måste ladda hem en massa firmwire och andra programm för att återställa min iPhone är HUR VET JAG VAD MIN TELEFON HAR FÖR VERSION. Var hittar jag det.

  • Medlem
  • stockholm
  • 2011-07-06 14:37

Lite förtydligande. Min iPhone 3 gs har varit jailbreakad men har nu låst sig. Räcker det att köra DFU och koppla in iTunes och där köra uppdatering. När det är klart så kommer jag att ha fått bort jailbreaken och den fungerar som vanligt.

Allt hämtas i iTunes, så du ska inte behöva veta det.
Gör som zappee föreslog.

Versaler behöver man inte använda får att få fram sin text.

  • Medlem
  • stockholm
  • 2011-07-07 04:38

Ang stora bokstäver så fungerar det för mig som har svår AdHd med en släng av aschberger. Som du ser så kom budskapet fram. Nog om detta..... Tack för alla klockers svar. Jag skall pröva DFU så fort jag kommer tillbaka till civilisationen. Om jag kör på patrull så ÅTERKOMMER jag. Sista versalen var ett skämt KEPTANG. Kom igen nu då!

  • Medlem
  • stockholm
  • 2011-07-07 23:36

Funkade kanon. Nu har man en ny iPhone

1
Bevaka tråden