Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefonen hänger sig när jag försöker uppdatera

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade en jailbreakad iphone 4 med iOS 4.1, tänkte uppgradera till 4.3.3 och gjorde det, men grejen är att jag glömde att sätta den i DFUmode innan jag uppgraderade så nu hänger telefonen sig när jag försöker uppdatera.

Utöver itunesuppdateringen har jag även testat och uppdatera via redsnow, även där vill den inte. Får något meddelande om couldnt mount Rootfs eller nåt liknande. Finns det något sätt man kan lösa det på eller måste jag lämna in den?

Jag har ändrat trådens rubrik. Rubriken ska tydligt visa vad tråden handlar om. "Hjälp!" säger inte ett dugg om vad tråden handlar om.

/Mod

Ursprungligen av haitek:

Hade en jailbreakad iphone 4 med iOS 4.1, tänkte uppgradera till 4.3.3 och gjorde det, men grejen är att jag glömde att sätta den i DFUmode innan jag uppgraderade så nu hänger telefonen sig när jag försöker uppdatera.

Utöver itunesuppdateringen har jag även testat och uppdatera via redsnow, även där vill den inte. Får något meddelande om couldnt mount Rootfs eller nåt liknande. Finns det något sätt man kan lösa det på eller måste jag lämna in den?

- Har du försökt uppgradera i både recovery och DFU-mode?
- NÄR låser sig telefonen?
- Vilka felmeddelanden får du?
- Har du provat med en annan ipod/iphone-sladd (ja, på riktigt!)
- Har du testat en annan dator?
- Har du kontrollerat så att din hosts-fil inte är redigerad?

etc. etc. etc. etc.
Svårt att hjälpa till med så torftig information!

Ursprungligen av PeeMaN:

- Har du försökt uppgradera i både recovery och DFU-mode?

Är det någon skillnad på de två? Vet inte hur man går in i DFU-mode just nu då man inte kan stänga av iphonen, vet alltså inte när den är helt avstängd, när jag startar upp den så visas appleloggan och sen visar den att man ska koppla in telefonen till itunes

Ursprungligen av PeeMaN:

- NÄR låser sig telefonen?

Vid 15% ungefär i itunes och själva uppdateringsstatusfältet

Ursprungligen av PeeMaN:

- Vilka felmeddelanden får du?

Det här:

Ursprungligen av PeeMaN:

- Har du provat med en annan ipod/iphone-sladd (ja, på riktigt!)

Ja

Ursprungligen av PeeMaN:

- Har du testat en annan dator?

Ja

Ursprungligen av PeeMaN:

- Har du kontrollerat så att din hosts-fil inte är redigerad?

Ingen aning hur man gör det.

Senast redigerat 2011-07-07 08:44

det står även att jag är i recovery mode, kan verkligen inte gå in i dfu-mode då när jag håller in powerknappen så insta-startar telefonen pga av att jag inte har några slider för och stänga av telefonen, så jag vet inte hur jag ska gå in i dfu-mode

edit: så länge telefonen är inkopplad via usb så startar den upp sig hela tiden, när man har stängt av den så startar den upp igen efter en stund och visar att den vill bli kopplad till itunes

DU kan gå in i DFU-mode även om du har den i recovery-mode. Googla eller kolla jutub.
Gör detsamma med "edit hostsfile mac os x" eller något. Du ska in i den filen. hittar du en rad som heter gs.apple.com ska den bort. Du kommer hajja när du tagit reda på hur du editerar filen.

Det är ju lite udda att du skickar ett felmeddelande som står på telefonen.Det säger egentligen ingenting. Får du upp den där konsol-texten även när du försöker återställa med en "riktig" programvara eller är det när du kör något jailbreak?

Och vad får du för felmeddelande i itunes när du kör en "riktig" firmware, dvs icke-jailbreak.

Har du googlat på "no successful firmware download after 60000 ms!! giving up" ?
Gör det, det finns några 1000 sidor där att leta efter bra lösningar i.

1
Bevaka tråden