Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi Hotspot alternativet har försvunnit från menyn i iOS4

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-07-07 15:01

Hej!
Någon som vet vart man kan slå på internetdelningen för att telefonen ska bli en hotspot, hade alternativet för ett tag sedan i telefonen, men nu saknas det. Självklart kan jag har jag hardresettat telefonen utan resultat. Jag har ännu inte fabirksåterställt den, tänkte vänta på alternativ då jag är på semester. Det jag undrar är om det finns någon undangömd meny som jag inte hittar där man kan slå på internetdelning. Jag saknar detta nämligen på två olika iphone4 med iOS4.3.3 men har det på en 3Gs med samma iOS.

Har du återställt nätverksinställningar? Tidigare så hade det med APN-inställningar att göra.

Personal Hotspot med WiFi stöds inte på 3GS så märkligt om valet finns där.

  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-07-09 18:37

Fick just reda på att varken Telia eller tre längre låter användare använda iphone för att dela ut internet. Har jag fel?

Senast redigerat 2011-07-09 19:41
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-07-09 18:42
Ursprungligen av prenum:

Fick just reda på att varken Telia eller tre längre låter användare använda iphone för att dela ut internet. Hat jag fel?

Jag har Telia och kan dela ut på min iPhone 4.

Ursprungligen av prenum:

Fick just reda på att varken Telia eller tre längre låter användare använda iphone för att dela ut internet. Hat jag fel?

Du måste ha fått fel info, i alla fall angående telia. Fungerar bara fint och dela ut anslutningen, ansluter till min iphone som hotspot och skriver detta inlägg.

Ursprungligen av prenum:

Fick just reda på att varken Telia eller tre längre låter användare använda iphone för att dela ut internet. Hat jag fel?

Var det Telia/Tre som sa det, eller någon kompis?

Vad är din källa på det?

Jag använder Telenor..

  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-07-09 19:21

Som sagt jag har ingen pålitlig källa, det jag vet är att två Telia iPhone 4 saknar alternativet och har tidigare haft det och en Tre iPhone (min) har kunnat dela ut internetanslutningen via hotspot eller via BT eller USB men nu kan den varken eller. Jag har som sagt inte återställt inställningarna. För att svara på frågan vad mina källor är så är det det inga underbyggda sådana utan rena spekulationer.

Jag har nu återställt endast nätverksinställningar och efter nedkoppling av wifi och omstart av iPhone så kan jag nu dela ut internetanslutning igen både via BT, USB och Wifi.

Ps jag tordes inte återställa telefonen när jag startade tråden då jag inte kunde återskapa vissa saker om något gick fel. Tack för alla inputs, det hjälpte att inse att felet verkade vara lokalt.

Senast redigerat 2011-07-09 19:40

Det var spekulation framställd som att du hade fått höra det någonstans ifrån... Därav alla frågor om källa...

Min iPhone 4 med Telia kan dela ut utan problem.

  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-07-09 19:41

Capeman: Jepp jag ser det nu i min något otydliga formulering

Så återställa nätverksinställningarna löste det?

  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-07-09 20:20

Keptang: Jepp det var lösningen och eventuellt att koppla ner sig från det befintliga Wifi som man är uppkopplat på, det blev lixom default eftersom jag förlorade alla lösenord till alla när i och med återställningen.

1
Bevaka tråden