Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka ikoner får man inte ta bort från dock?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behövde mer plats i dock för nya program så jag prövade ta bort garageband som jag inte använder men efter några sekunder så hoppar ikonen tillbaka så jag undrar om det finns någon lista över vad som inte går att ta bort från dock och om det finns något sätt att komma runt det?

Flyttade tråden till rätt underforum. Var vänliga tänk på var ni lägger trådarna!

/Mod

Så vitt jag vet finns det inga ikoner du inte kan ta bort. Jag har tagit bort Garageband-ikonen från docken, det är inga problem. Du måste ha något annat som ställer till det för dig.

Kan bara hålla med Capeman här.
- Alla ikoner kan tas bort från dock, utom möjligtvis Finder och Papperskorgen.
- Det måste vara något annat som orsakar att din Garageband-ikon återkommer.

Du kan börja med att lämna lite mer info, t.ex vilken datormodell det är, och vilken version av OSX du kör.

Och du har väl avslutat programmet innan du tar bort ikonen?

Garageband kanske är igång, har du en blå prick under det?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-15 12:05
Ursprungligen av Hallberg:

Jag behövde mer plats i dock för nya program så jag prövade ta bort garageband som jag inte använder men efter några sekunder så hoppar ikonen tillbaka så jag undrar om det finns någon lista över vad som inte går att ta bort från dock och om det finns något sätt att komma runt det?

Har du slagit på zoomfunktionen för dockan? Det ger dej mycket mer plats...

1
Bevaka tråden