Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komma ur lockscreen på iPhone via iPad+Jaadu

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-07-07 19:27

Hejsan!
Har kopplat iPhonen till ljudsystemet i huset och det har blivit lite jobbigt att hela tiden springa fram till nallen för att byta låt etc.

Installerade därför Jaadu på min iPad för att trådlöst kontrollera iPhone och det funkar perfekt, förutom att telefonen går i sleepmode och skärmen slocknar ju på iPhonen (vill gärna ha det så, så inte skärmen behöver stå på hela tiden) och är nu alltså ute efter ett sätt att på samma sätt, trådlöst dvs. låsa upp skärmen på min iPhone, helst via iPaden men om det inte går så kanske det finns något sätt att lösa problemet via macen?

Någon som löst detta tidigare eller har någon smart lösning att dela med sig av kanske?

Edit: Tänker mig också något i stil av Remote, fast tvärtom. iPad/Mac styr iTunes bibblan i iPhonen

Tack!

Senast redigerat 2011-07-07 20:02
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-07-07 19:51

Köp en AirPort Express istället att koppla till ljudsystemet. Då kan du streama från iPhone, iPad eller Mac utan krångel.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-07-07 19:56

Jo, sen var ju inte det frågan men tack för tipset

Om du jailbreakar telefonen kan du lägga in VNC (Veency) och styra den som vilken annan dator som helst med en VNC-klient.

Veency Offers Remote Control of Your Jailbroken iPhone

Skulle dock gått och investerat i en Airport Express som Vassius föreslog, kör så själv.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-07-10 21:59

Jo jag har installerat Veency, men förstår ändå inte om det går att komma ur lockscreen via vnc? Det är alltså möjligt menar du?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-07-14 00:55

*Lösning.

Installerade iPod Remote Server på iPhone och iPod Remote Controller på iPad. Båda via cydia och detta uppfyller alla krav jag hade

1
Bevaka tråden