Någon som har direkt erfarenhet av 3G-routrar? Dovado verkar ju trevlig, men har tydligen problem med macar, nån som testat?
Jag kör Ice.net (eller om jag inte minns fel har dom bytt namn till Net1 nu) i sommarstugan via USB-modem - CDMA2000-modem. Jag tänkte fixa en router som får stå på när man är där så man bara kan koppla in modemet och slå på den så har man WiFi-täckning till mobil, iPad mm, så jag köpte en Dovado 3GN. Enligt listan på modem den hade stöd för skulle mitt USB-modem fungera, men trots timtal av testande, uppgraderingar av firmware mm mm så fick jag den aldrig att connecta som den skulle. Slutade med att jag lämnade tillbax den.
Nu kan det ju vara så att det beror på just min modemtyp, eller kanske att det är ganska låg signalstyrka i min sommarstuga - det fungerar perfekt i datorn men kanske routern är lite känsligare för störningar eller kräver lite högre "minsta signalstyrka" för att fungera. Googlade runt lite på det och väldigt många var nöjda med produkten, men själv är jag skeptisk.