Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.6.8 släppt!

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-11 14:20

I 10.6.8? Så funkar det inte för mej, här är det fortfarande den fjärrstyrda datorns appar som växlas...
Jag kör ScreenSharingMenulet, det kanske beror på det.

Ursprungligen av kenjon:

I 10.6.8? Så funkar det inte för mej, här är det fortfarande den fjärrstyrda datorns appar som växlas...
Jag kör ScreenSharingMenulet, det kanske beror på det.

Märkligt, för jag kör också ScreenSharingMenulet... Det var definitivt inte så i 10.6.7, så något har hänt...

Vad som däremot INTE fungerar bra är olika alarmklockor. Har testat två program, Alarm Clock 2 och QuickAlarm, och inte i någon av dem syns "tim-fältet", enbart "minut-fältet", vilket gör att det blir ganska slumpmässigt vilken timme som alarmet går (!).

• Medlem
  • Umeå
  • 2011-07-11 18:32

Jag har upplevt att min skärm på min mbp från 2009 är mörkare när jag tar upp den från vila. Får plussa på ljuset efter (nästan) varje vila. Det hände aldrig före 10.6.8

Ursprungligen av gunek:

Jag har upplevt att min skärm på min mbp från 2009 är mörkare när jag tar upp den från vila. Får plussa på ljuset efter (nästan) varje vila. Det hände aldrig före 10.6.8

Det där upplever jag också på min MBP 13 av senaste modell (inte alltid, men ibland..)

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-11 18:39

Nordeas e-legitimation har slutat fungera i och med 10.6.8 för samtliga siter som jag använder: Nordea, Apoteket, mina vårdsidor.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-07-11 18:49
Ursprungligen av stevie:

Nordeas e-legitimation har slutat fungera i och med 10.6.8 för samtliga siter som jag använder: Nordea, Apoteket, mina vårdsidor.

För mig fungerar det som vanligt.

Ursprungligen av stevie:

Nordeas e-legitimation har slutat fungera i och med 10.6.8...

Problem med e-legitimation beror väl oftare på webbläsaren än operativsystemet. Vilken webbläsare kör du? Har du provat någon annan?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-11 19:25

Jag använder Firefox 5 inställt på 32 bitar. Fungerade felfritt innan jag uppdaterade till 10.6.8.

VPN-uppkopplingarna blev verkligen mer stabila. Ett tag blev jag av oklar anledning (inget fel rapporterades i loggen) ofta spontant frånkopplad och det var lite lotteri huruvida man fick återansluta. Nu fungerar det problemfritt!

Vågar man uppdatera än eller är det en massa knasiga saker kvar? Kan någon övertyga mig om stabiliteten?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-27 12:46

Man vågar ALLTID uppdatera.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-07-27 12:48

@klarabara, BACKUP, backup, backup. Innan..

En uppdatering till uppdateringen finns nu:

Citat:

The Mac OS X 10.6.8 Supplemental Update is recommended for all users running Mac OS X Snow Leopard 10.6.8 and resolves issues with:
Transferring personal data, settings, and compatible applications from a Mac running Mac OS X Snow Leopard to a new Mac running Mac OS X Lion
Certain network printers that pause print jobs immediately and fail to complete
System audio that stops working when using HDMI or optical audio out
For detailed information on this update, please visit this website: About the Mac OS X v10.6.8 Update.

Verkar som de fixat optiskt ljud nu?

Bevaka tråden