Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera hårddisk och RAM

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag tänkte uppgradera min hårddisk till en på 1tb, men jag är osäker på om jag ska välja en 5400 rpm eller 7200. Jag har hört att det kan bli väldigt varmt med en 7200.
Sen undrar jag om det är något annat man bör tänkta på när man ska byta hårddisk?

RAM-minne tänker jag också uppgradera, till två stycken 4gb. Är det något jag bör tänka på där?
Något märke som fungerar extra bra med mac?

Tack på förhand!

Du får nog skriva vilken dator du har så att medlemmar här kan ge dig bra tips.

Värme är inga problem mellan 5400/7200. Oavsett så är vanliga diskar långsamma, så jag hade kört på en 5400, mindre risk för fel anser jag, drar troligen mindre ström.

1. Det finns redan många sådana här trådar. Läs igenom dem, så får du nog en hel del tips.

2. Och som Keptang hann påpeka några sekunder före mitt inlägg, så är det nog bra om du berättar exakt vilken datormodell det är, så blir det lättare att komma med konkreta tips om vad du bör tänka på.

/Mod

Ah! Givetvis. Jag ska bli bättre på att söka i framtiden!

Jag har en Macbook Pro 15" Med i7-processorn. Jag köpte den i januari månaden innan den senaste modellen kom (februari).
Jag kollade runt lite nu, och det får bli en 5400-disk. 7200 blir varmare mycket fortare och drar så klart mer batteritid.

Om någon vänlig själ bara kunde bekräfta att dessa prylarna kommer att fungera skulle jag bli kanonglad!

WESTERN DIGITAL SCORPIO BLUE 1TB SATA/300 5200RPM - Prestandadisk med låg ljudnivå för bärbara datorer - Produktinformation
CORSAIR VS 8GB DDR3 SO-DIMM PC3-8500 1066MHZ CL7 (2X4GB) - Specifikationer

Det är ju DDR3-So-dimm, så det borde väl passa?
Disken passar väl sålänge jag använder en 2.5" S-ATA?

Ursprungligen av dasKarlsson:

Ah! Givetvis. Jag ska bli bättre på att söka i framtiden!

Jag har en Macbook Pro 15" Med i7-processorn. Jag köpte den i januari månaden innan den senaste modellen kom (februari).
Jag kollade runt lite nu, och det får bli en 5400-disk. 7200 blir varmare mycket fortare och drar så klart mer batteritid.

Om någon vänlig själ bara kunde bekräfta att dessa prylarna kommer att fungera skulle jag bli kanonglad!

WESTERN DIGITAL SCORPIO BLUE 1TB SATA/300 5200RPM - Prestandadisk med låg ljudnivå för bärbara datorer - Produktinformation
CORSAIR VS 8GB DDR3 SO-DIMM PC3-8500 1066MHZ CL7 (2X4GB) - Specifikationer

Det är ju DDR3-So-dimm, så det borde väl passa?
Disken passar väl sålänge jag använder en 2.5" S-ATA?

Hej
Skulle dessa prylar fungera i min MacBook Pro från mitten 2009?

Modellnamn: MacBook Pro
Modellidentifierare: MacBookPro5,5
Processornamn: Intel Core 2 Duo
Processorhastighet: 2,53 GHz
Antal processorer: 1
Totalt antal kärnor: 2
L2-cache: 3 MB
Minne: 4 GB
Busshastighet: 1,07 GHz
Boot ROM-version: MBP55.00AC.B03
SMC-version (system): 1.47f2
Serienummer (system): W8932B1766E
Maskinvaru-UUID: A4CBE6F4-7088-5314-82F0-528478A2BC99
Rörelsedetektor (Sudden Motion Sensor):
Status: Aktiverad

@dasKarlsson
Delarna kommer att fungera utmärkt i din MBP 2010. Om du kollar recensionerna på delarna så ser du att folk nämnt MBP 2010 och att de funkar ihop.

Tack så mycket!
Kollade recensionerna nu också, så slänger iväg en beställning!

1
Bevaka tråden