Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone bootade om och nu är alla SMS och MMS borta

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-13 00:36

Hej
Hade precis tagit en bild som jag skulle skicka iväg och efter det att bilden var skickad så bootade min iPhone om helt utan förvarning. När den sedan kom igång igen så var alla mina SMS och MMS borta.
Känns lite trist då det är typ 3 års meddelande som bara försvann.
Jag hade IOS 4.3.1, gjorde x-antal ombootningar samt omstarter men mina meddelande kom inte tillbaka.
Testade att uppgradera den till IOS 4.3.3 men det gjorde inget bättre.

Apple vill inte ens slussa samtal vidare utan hänvisar endast till operatören som jag köpte telefonen via. Tyvärr så kan inte en operatör felsöka IOS och ge den detaljen av support men det verkade tyvärr den person som jag fick tag på hos Apple inte intresserad av att lyssna på.

Har sett att det finns andra användare som har haft samma missöde men har inte hittat någon förklaring eller lösning...

Är det någon som har en idé om hur det eventuellt skulle kunna gå att få tillbaka mina meddelande?

Tack på förhand!
Lasse

Sparas inte sms och mms i backup mot iTunes varje gång du synkar telefonen?

hummel: Jo precis

Återställ telefonen från säkerhetskopia

Som wilhelmsson skriver, gör en restore/återställning (inte uppgradering) då får du valet att lägga tillbaka valfri säkerhetskopia (som iTunes har..).

Min fru har råkat ut för exakt samma sak flera gånger. Hennes icke jailbreakde iPhone startar plötsligt om när när hon får ett mms eller skickar ett mms och därefter har alla sms försvunnit.

Det riktigt skumma är att alla sms finns kvar i iTunes backup, går att läsa på Macen med ett program som läser direkt från iTunes backup. Fast återställer jag mobilen kommer de inte tillbaka.

Verkar som sms databasen i iTunes backup är korrupt. Någon som har tips?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-09 20:04

Tack och lov så har det inte hänt igen för mig. Segt för din fru.

Verkar vara fler som har drabbats...
https://discussions.apple.com/thread/3074447

1
Bevaka tråden