Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia dragit avgift för SMS utomlands - "en app som är boven", säger Telia

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jo, men glöm inte jailbreakade iphones med BiteSMS etc

• Medlem
  • Täby
  • 2011-07-13 09:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Har man en jailbreakad lur med cydia mjukvara i sin telefon får man skylla sig själv om man får en skyhög räkning för att någon app skickat sms utomlands (eller för den delen ringt upp 071 nummer eller vad som helst).

Ursprungligen av kainen:

Har man en jailbreakad lur med cydia mjukvara i sin telefon får man skylla sig själv om man får en skyhög räkning för att någon app skickat sms utomlands (eller för den delen ringt upp 071 nummer eller vad som helst).

euna euna euna... "GUD VAD FARLIGT DET ÄR MED JAILBREJK!"
Get real! Det finns inga jailbreakade appar i Cydias standard repos som skickar SMS i bakgrunden. Lägger man till opålitliga repos får man däremot skylla sig själv, men det är ju samma sak som att installerade opålitlig programvara i sin dator. Sluta sprida någon jävla skräckpropaganda på forumet innan du har konkreta bevis på att det faktiskt är direkt farligt att jailbreaka.

Ursprungligen av PeeMaN:

euna euna euna... "GUD VAD FARLIGT DET ÄR MED JAILBREJK!"
Get real! Det finns inga jailbreakade appar i Cydias standard repos som skickar SMS i bakgrunden. Lägger man till opålitliga repos får man däremot skylla sig själv, men det är ju samma sak som att installerade opålitlig programvara i sin dator. Sluta sprida någon jävla skräckpropaganda på forumet innan du har konkreta bevis på att det faktiskt är direkt farligt att jailbreaka.

Det enda kainen säger är att man får skylla sig själv om något händer om man installerar saker från Cydia. Och det är ju 100% sant.

Ta det lite lugnt..

Ursprungligen av keptang:

...Ta det lite lugnt...

Jag håller med om denna uppmaning. Tänk på ert språk och er ton. Det finns sällan någon anledning att brusa upp så.

/Mod

iTiger har väl inte sin lur jailbrejkad?

Ursprungligen av BlackSmp:

Ursprungligen av Zimmerman:

Korrekt.

Ursprungligen av Zimmerman:

Nix. Ren och fin. Precis som Skaparen vill ha det...

Min lilla fundering tog skruv här på forumet må jag säga. Tack vare Era svar drar jag slutsatsen att det är Facetime som är boven. Jag har återställt telefonen några gånger den senaste månaden och jag det verkar stämma med antal fakturerade SMS.

Angående Telia:
Dom sa egentligen att dom inte visste vilken funktion som skickat SMS:en men tjejen som hjälpte mig spekulerade "högt", så att säga.

Kan även tillägga att iOS har stöd för "in app" SMS-utskick. Dock så dyker det alltid upp en notifiering/skickar en till sms appen med angivet nummer och text. Kan minnas att denna feature kom i 4.3, kommer inte tiktigt ihåg. Hur som.. I iOS är det väldigt tydligt om en app vill skicka iväg ett SMS.

Nej, jag påstod inte att han hade jailbreakat sin lur. Det var bara en kommentar angående om att det finns inga appar i IOS som kan skicka SMS. För som vi alla vet, om du har jailbreakat din lur så finns det möjligheter till dittan och dattan.

Jag skulle kanske ha varit tydligare men ibland så hoppas jag att saker och ting framgår av sammanhanget;)

In-app SMS betyder bara att man kan initiera ett SMS som ändå manuellt måste skickas via Meddelanden. Precis som att man kan initiera ett mail från appar till Mail-appen.

Ursprungligen av keptang:

In-app SMS betyder bara att man kan initiera ett SMS som ändå manuellt måste skickas via Meddelanden. Precis som att man kan initiera ett mail från appar till Mail-appen.

Har du nog rätt it, jag tänkte nog på Android

Jag ursäktar min uppbrusning. Men jag är allergisk mot alla dessa varningens fingrar mot jailbreak som kommer från ingenstans.
Känns precis som när aftonbladet bedriver häxjakt på apples produkter, på riktigt!

Bevaka tråden