Jag har en Receiver (Marantz SR7005) och den har stöd för Airplay. Jag ska köpa någon form av musikserver snart så att ljudet blir betydligt bättre (förlustfritt lagrat) men man tycker ju att Airplay ska fungera ändå. När jag spelar upp musik på min iPad 2 och skickar den till receivern så går det bra ett tag men förr eller senare börjar musiken hacka och ha sig. Mycket irriterande.
För att unvika detta har jag installerat appen "Remote" på iPaden så att jag kan styra musiken från min stationära dator (en PC, sorry) via iTunes. Jag fjärrstyr alltså iTunes. Då hackar det inte alls troligen pga att receivern är ansluten med kabel till nätverket. Problemet här är att iTunes hänger sig när en skiva eller spellista är slut. Så jag får stänga ner iTunes "brutalt" eftersom det inte svarar. Vad kan detta bero på?
Och ska man räkna med att Airplay hackar och har sig? Har ett Netgrar N600 Dual Band Router (WNDR3700) och problemet uppstår även när vi inte är uppkopplade mot internet eller använder bandbredden på annat sätt.
Tack på förhand!
//Lars